שיתוף
תגובות
חדשות » מאות אלפי עופות יומתו עקב תחלואה
מחסור קרוב בביצים
מאות אלפי התרנגולות יומתו בתחילת השבוע במרגליות עקב התפרצות שפעת העופות. שר החקלאות עודד פורר הורה על פעולות למניעת התרחבות ההתפרצות, ועל פתיחת מכסות לייבוא
העגורים בשמורת הטבע החולה | צילום: שלומית שביט רשות הטבע והגנים

שפעת העופות ממשיכה להתפשט בארץ, ובלולים צמודים למושב מרגליות הסמוך לקריית שמונה ייאלצו להמית 320 אלף תרנגולות מחשש שנדבקו. זאת, בנוסף ל-244 אלף שהומתו במושב בתחילת השבוע. עם קבלת הדיווח משרד הבריאות בודד את הלולים הנגועים ועצר את שיווק הביצים, אך החשש הוא מהאפשרות להדבקת בני אדם הסמוכים ללולים, ולמחסור בשוק הביצים בארץ.

שר החקלאות עודד פורר הנחה בנוסף להיערך לפתיחת יבוא של 100-70 מיליון ביצים ללא מכס באופן מידי, על מנת להילחם במחסור הצפוי. בנוסף, הנחה לנקוט בפעולות כדי למנוע את התפשטות השפעת ליישובים הסמוכים.

עד כה שפעת העופות שמכה בארץ הובילה למותם של כ-20% מאוכלוסיית העגורים בישראל ולהמתה של 17 אלף תרנגולי הודו שגודלו בלולי נאות גולן. במקביל לתמונה המדאיגה של עליה תלולה במספר העגורים המתים, התעורר החשש כי המחלה תעבור לבני אדם. זן שפעת העופות שהגיע לישראל נחשב זן אלים. עם זאת רק במקרים חריגים הוא עלול להדביק בני אדם. המחלה נחשבת קשה כשאדם לוקה בה, ואף עלולה לגרום למותו, בהסתברות של כ-50%.

כזכור בשבוע שעבר רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים, קיימה סיור מיוחד באזור עמק החולה עם אנשי המקצוע והפקחים של רשות הטבע בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות והאיום על עופות הבר בישראל.

לדברי שורקי, "רשות הטבע והגנים החלה בתהליך סריקה וניטור באמצעות פקחי השטח ובתיאום עם משרד החקלאות ומשרד הגנת הסביבה בגופי מים נוספים בצפון באזור עמק יזרעאל, עמק המעיינות, עמק זבולון וחוף כרמל, על מנת לבחון אם קיימת התפשטות של מקרי שפעת העופות גם לאזורים אלו. מסיור שביצענו בעמק החולה נראה כי אוכלוסיית העגורים שנפגעה בשמורת החולה קטנה משמעותית לעומת אלו שבאגמון החולה בשל ריכוזם באגמון. בשלב זה נמשכת אספקת המזון לעגורים על מנת למנוע עד כמה שניתן את  התפזרותם לאזורים אחרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים