שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » מאות ישראלים עוכבו בשדה התעופה בדובאי
דרמה בדובאי
מאות ישראלים שנחתו סמוך לשעה 06:00 בדובאי על ידי חברת 'ישראייר' מעוכבים על ידי משטרת הגבולות • האמירתים דורשים תשלום של מאות דולרים על ה'טיפול בויזות'
מטוס של חברת ישראייר | צילום: Anton Volynets, שאטרסטוק

כ-200 ישראלים שנחתו סמוך לשעה 06:00 בבוקר בשתי טיסות שונות בדובאי, מעוכבים בשדה התעופה לאחר שבמשטרת הגבולות טוענים בפניהם כי ביממה האחרונה חל שינוי בתקנות הוויזה לישראלים ונאסר עליהם להיכנס למדינה. בהתערבות משרד החוץ הישראלי, הם הורשו להיכנס לאחר מילוי טפסי הויזה האלקטרונית.

על פי הדיווח, גורמים בכירים ב'ישראייר' היו בקשר רציף עם משרד החוץ. הרקע לשינוי במדיניות לא ברור, מתברר שעוד אתמול התחילו בעיות. אתמול היו 4 טיסות ונוסעיהן הצליחו להתגבר על הקושי.

עדכונים שוטפים:

07:00 – יצוין כי טיסה נוספת לדובאי שהיתה אמורה לצאת בשעה 07:00 בבוקר נדחתה לפי שעה על ידי 'ישראייר', עד "להתבהרות העניינים מול האמירתים", כלשון ההודעה.

07:10 – לי אברמוביץ' מ'חדשות 12' דיווחה, כי מדובר על לפחות שתי טיסות שעוכבו הבוקר – אחת של חברת "ישראייר" והשנייה של חברת "FlyDubai". קובי צור, אחד הנוסעים סיפר: "נחתנו בדובאי והכניסו אותנו לחדר כבר שעתיים בלי נציג של חברת התעופה ובלי אוכל ושתיה".

07:15 – אחד הנוסעים טוען בראיון לתקשורת, כי לטענת האמירתיים הם הודיעו לחברת התעופה "פליי דובאי" כבר לפני יומיים על שינוי צפוי בהסכם הטיסות עם ישראל ואמרו להם לא לטוס, אך החברה העדיפה להתעלם. כעת מנסים נציגי החברה לפתור את זה, בינתיים ללא הצלחה".

07:20 – דיווח: דובאי השהתה את הסדר הוויזה עם ישראל החל מאתמול ב-19:00.

07:30 – גורמים במשרד החוץ מבהירים: מתנהלים מגעים מול האמירויות לפתור את הבעיה שבגללה מעוכבים ישראלים בשדה התעופה בדובאי.

07:50 – גורם במשרד החוץ מעריך כי ייתכן ובדובאי שינו את מדיניות הכניסה על רקע העובדה שבישראל רמזו על כך שדובאי תהפוך למדינה "אדומה" ואזרחיה לא יוכלו להיכנס לארץ – פעולה שנראית בעיניהם כהפרת ההסכם בין המדינות.

08:00 – גורמים בענף התעופה אומרים, כי החל מהבוקר, האמירתים דורשים 90-300$ לכל ויזה, כאשר עד עכשיו לא הייתה לכך עלות. גורם בכיר בישראל: מסתמן שבתוך כחצי שעה הישראלים שנמצאים בשדה בדובאי יורשו להיכנס. עדיין לא נמצא פתרון רחב לבעיה. (עמליה דואק).

08:15 – משרד החוץ של האמירויות מסר שהם יורשו להיכנס בשעה הקרובה אחרי שמילאו טופס מתאים (ויזה אלקטרונית).

08:20 – חברת 'ארקיע' הודיעה כי קיבלה לפני זמן קצר אישור והיא מוציאה את הטיסה הבוקר לדובאי כמתוכנן.

08:30 – 'ישראייר' עדיין לא מוציאה את הטיסה שלה מנתב״ג. מחכה לראות שאכן אין סכנה שהנוסעים יתקעו כשיגיעו, (ערוץ 12).

תמה הסאגה: עשרות הישראלים שעוכבו בנמל התעופה החלו להיכנס למדינה לפני שעה קלה לאחר שמילאו טפסים. טיסת ארקיע לדובאי המריאה AIZ603 וטיסת ישראייר ISR667 תמריא בזמן הקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים