שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מאות "מתפללים" התפרעו בהר הבית
האלימות הערבית
כ-8,000 מוסלמים נמצאים בשטח ההר ויידו אבנים, אך לאחר שהמשטרה נכנסה למקום הרוחות נרגעו. הסהר האדום: מאות פצועים בעימותים בשעה האחרונה
תגיות:
ההתפרעויות בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מהומות פרצו הבוקר (שני) בהר הבית כשעשרות פלסטינים יידו אבנים וירו זיקוקים מההר לעבר שער העופל. במקביל מאות החלו ביידוי אבנים לכיוון שער המוגרבים. כוחות משטרה נכנסו להר במטרה להדוף את המתפרעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הסהר האדום מדווח על כ-50 פצועים בעימותים.

כ-8,000 מוסלמים נמצאים בשטח ההר כשהם מצוידים בקרשים, אבנים ובקבוקי תבערה. כמו כן בוצע גם ירי זיקוקים מצד המתפללים מההר כלפי חוץ. כרגע מסתמנת רגיעה במקום לאחר שכוחות המשטרה הצליחו להדוף את הפורעים.

לפנות בוקר גדשו המונים את הר הבית, מאות מהם החלו להתפרע וליידות אבנים לעבר שער המוגרבים. מחשש שהאבנים יגיעו אל רחבת הכותל, שם נמצאים גם בשעה זו אלפי בני אדם, פרצו השוטרים למתחם והחלו להרחיק את המתפללים שקראו בין היתר "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא".

במשטרה עדכנו כי באזור גת שמנים, עשרות מתפרעים יידו אבנים מכיוון הר הבית לאזור ציר העופל. אין נפגעים ולא נגרם נזק. ציר הנסיעה נחסם לתנועה. "כוחות המשטרה נמצאים במקום ופועלים להשבת הסדר", נמסר.

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר, החלו מאות פורעים לידות אבנים לעבר שער המוגרבים. בעקבות כך הורה המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי לכוחות המשטרה המוצבים במקום, להיכנס להר הבית ולהדוף את הפורעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כוחות משטרת ישראל ממשיכים לפעול במקום".

במשטרה הדגישו כי אין חשש למתפללי הכותל: "כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בדקות אלה למיגור האלימות בהר הבית לצד פעילות מתוגברת ביתר הגזרות בעיר העתיקה בירושלים. ברחבת הכותל התפילה מתקיימת כסדרה ובמשטרה לא יאפשרו לגורמים קיצוניים לפגוע בשלום הציבור וביטחונו", נמסר.

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, אמר ל'ווינט' כי המשטרה ומג"ב הצליחו "לנקות את הרחבה" מ-8,000 מתפרעים. "תחילה ניסו לפרוץ לתוך נקודת המשטרה על הר הבית. הכוחות נכנסו פנימה תוך דקות וניקו את הרחבה. המתפרעים שהיו על הר הבית הפרו את הסדר ברגל גסה וניצלו את העובדה שמפכ"ל המשטרה מאפשר בשלושת השבועות האחרונים והמתוחים האלה פולחן דתי מלא למוסלמים, יהודים ונוצרים כאחד".

לוי התעקש שהמשטרה לא "מתקפלת" בפני ההתפרעויות – ואמר שמדובר בהחלטה נכונה ומושכלת. "בשלב הזה אין עלייה וביקורים בהר הבית כדי לצמצם את האירועים החריגים והאלימים, וכדי לא לאפשר פגיעה באנשים שרוצים לעלות לשם וחלילה יפגעו. יש שליטה מלאה של המשטרה והמטרה היא אחת: לאפשר לכל החוגגים להגיע ללא חשש, לקיים גם את מצעד הדגלים ואת התפילה החשובה בכותל". הוא הדגיש כי ההחלטה לסגור את ההר בפני יהודים הייתה של המפכ"ל בעקבות התייעצויות ארוכות עם גורמי ביטחון נוספים, בהם אנשי מודיעין וחקירות.

סגן יו"ר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, סלאח ערורי, הגיב לאירועי הבוקר: "ירושלים היא סלע הקיום שלנו ועיניהם של כולם נשואות אליה. הכיבוש משחק באש, ואם ינסה להתערב בנעשה באל-אקצה הוא לוקח על עצמו סיכון עצום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים