שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מאות ספינות עדיין תקועות בתעלת סואץ
הפקק הימי
יום שישי לפעולות החילוץ של ספינת הענק Ever Given, שמשתקת את אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם. א-סיסי: להיערך לפריקת מטען מהספינה
תגיות:
הספינה שנתקעה בסואץ

בתעלת סואץ נמשכות פעולות החילוץ של ספינת הענק שתקועה בתעלה כבר שישה ימים. בכיר ברשות תעלת סואץ אמר שהיממה הקרובה היא "קריטית מאוד", ושבסופה ייקבע מה יהיה הצעד הבא בפעולות החילוץ. הוא העריך שהשלב הבא יכלול פריקה – לכל הפחות חלקית – של המטען שנמצא על Ever Given, מאניות המשא הגדולות ביותר בעולם.

הספינה, Ever Given, שאורכה 400 מטרים, תקועה בזווית אלכסונית בנתיב השיט העמוס מאז יום שלישי, ומייצרת פקק ימי המשבש את תנועת הספינות ומעכבת משלוחי סחורה רבים. מנהל הרשות האחראית על ניהול התעלה, אוסאמה ראבי, מסר כי הגאות והשפל החזקים מסבכים את המאמצים לשחררה.

עוד אמר היום רביע כי מזג האוויר אינו הגורם העיקרי לאירוע. לדבריו, אפשר שהיו תקלות טכניות או בעיות מכניות בכלי השיט או שמדובר בטעות אנוש. ראש רשות התעלה הוסיף כי מזג האוויר הסוער היה חלק ממכלול הגורמים לתקרית. עוד אמר רביע כי במצרים שוקלים להעניק הנחה על המשלוחים שנפגעו מהחסימה בתעלה.

רשות התעלה דיווחה כי הכוחות במקום עובדים מסביב לשעון ופינו עד כה 27 אלף מטר רבוע של חול בעומק של 18 מטר, במאמץ לשחרר את האונייה. נכון לאתמול, לא פחות מ-321 סירות ממתינות לעבור בתעלת סואץ שנחסמה על ידי האונייה, זאת בנוסף לעשרות ספינות מטען, מכליות וכלי שיט אחרים.

כ-15% מתעבורת הספנות העולמית עוברת בתעלת סואץ, המהווה מקור מרכזי להכנסות מטבע חוץ עבור מצרים. ההפסקה הנוכחית עולה לתעלת סואץ עצמה – 14-15 מיליון דולר מדי יום. בגלובס דווח כי לפי מגזין הספנות "Lloyd’s List", כל יום שבו התעלה חסומה – משבש מעבר של סחורה בשווי כ-9 מיליארד דולר – כלומר עלות של כל שעת חסימה עומדת על כ-400 מיליון דולר.

בתוך כך, שגריר איראן במוסקבה, קאזם ג'לאלי, אמר כי המסדרון הצפוני דרומי, רצף נתיבי תחבורה בינלאומי המורכב מנתיבי ספינות, מסילות רכבות, ומסלולי כבישים העובר דרך איראן, יכול להוות אלטרנטיבה לתעלת סואץ, שחסימתה גורמת לנזק בסך מיליארדי דולרים מדי יום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים