שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » מאחדים כוחות ברמת השרון
פרסום ראשון
צמח המרמן וישראל קנדה ICR יחתמו בימים הקרובים על עסקה משותפת להקמת 380 יח"ד בנווה גן רמת השרון; המגרשים יחולקו מחדש עם פוטנציאל מוכח לתוספת זכויות
תגיות:
רמת השרון | צילום: יהודית גרעין-כל, ויקיפדיה

החברות צמח המרמן ו-ICR ישראל יחתמו בימים הקרובים על הסכם שיתוף מפורט לביצוע פרויקט מאוחד בהיקף נוכחי של 378 יח"ד ו-740 מ"ר מסחרי בשכונת נווה גן רמת השרון, מצפון לשכונת תל ברוך ת"א, נודע לראשונה.

המדובר באחד הפרויקטים הגדולים המתוכננים באזור ת"א – עם פוטנציאל להגדלת הבינוי ל-550 יח"ד כולל הקלות תכנוניות, על חטיבת קרקע בהיקף 12 דונם נטו.

78% מהמתחם

הזכייה ב-3 המגרשים שבידי צמח המרמן (299 יח"ד) ואיי.סי.אר (79 יח"ד), פורסמה בינואר האחרון במסגרת מכרז רמ"י בשכונת נווה גן היוקרתית ברמה"ש בהיקף 482 יח"ד.

במכרז נטלו חלק למעלה מ-20 חברות בניה וסכום הזכייה ב-3 המגרשים עמד על 714 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח לרמ"י.

עם איחוד הפרויקטים, יחזיקו צמח המרמן וישראל קנדה ב-78.5% מהיקף הדירות במתחם כולו.

1.6 מיליארד שקל כולל מע"מ

התמורות הצפויות בפרויקט המאוחד במתכונתו הנוכחית (378 יח"ד ו-740 מ"ר מסחרי), מסתכמות ב-1.6 מיליארד שקל כולל מע"מ, נתון שאושר על ידי סמנכ"ל הכספים בישראל-קנדה, גיא קנדה.   

תוספת הזכויות האמורה בחטיבת הקרקע המאוחדת,  הינה ברת-מימוש לפי מתכננים בכירים הפעילים באזור. זאת, למרות מדיניות שמרנית של הועדה המקומית רמה"ש.

שכונת נווה גן, הסמוכה לבית העלמין קריית שאול ולצירי היציאה מת"א, מכילה כיום מגדלי מגורים בגובה של עד כ-20 קומות, לצד בניה מרקמית של עד 11 קומות.   

אחד מבעלי השליטה בצמח המרמן, הוא סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר ארגון קבלני חיפה והצפון, חיים פייגלין. בעלי השליטה ב-ICR הם ברק רוזן ואסף טוכמאייר (ישראל קנדה) וכן  עודד רז ומשפ' נקש.

צמח המרמן על הצד ההנדסי-קבלני

במסגרת הסכם השיתוף, הצדדים יבצעו איחוד וחלוקה מחדש ביחס ל-3 המגרשים בהיקף 378 יח"ד, במטרה לאזן האחזקות והתמורה לרמ"י, כך שכל צד יחזיק ב-50% מהמתחם.

על פי טיוטת הסכם השיתוף, הפרויקט המאוחד יתוכנן, ישווק ויוקם בשיתוף פעולה מלא, בכפוף להשלמת מלוא תנאי הסכמי החכירה והפיתוח עם רמ"י.

על הצד ההנדסי-קבלני תמונה צמח המרמן, המחזיקה (50%) בחברה הקבלנית בעלת המוניטין סיון ביצוע. על הצד השיווקי ומיתוג הפרויקט, תמונה ישראל קנדה שתהא זכאית ל-1.5% מסכום כל מכר דירה שיבוצע על ידה.

מחצית מההון העצמי תועמד לצמח

עוד עולה, כי בין הצדדים הוסכם, כי ICR  תעמיד לצמח המרמן הלוואה בגובה ההפרש בין מחצית מההון העצמי שיידרש על ידי הגורם המממן לצורך מימון רכישת כל המגרשים, לבין ההון העצמי שיידרש על ידי הגורם המממן לצורך מימון רכישת מגרש 29 (ICR), כחלק מהתמורה שעל ICR להעמיד לצורך רכישת הזכויות מצמח.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים