שיתוף
תגובות
דעות » הגן ייסגר? 6 פעולות שלא כדאי לוותר עליהן
טיפים
שאלת הסגר המהודק על הפרק: האם מערכת החינוך תיסגר שוב? הבאנו גננת מוסמכת שתיתן את המלצותיה כיצד לעבור את התקופה הזו עם ערך מוסף לילדים
גן ילדים | צילום: Juliya Shangarey, שאטרסטוק

אני חווה את התקופה הזאת כמאתגרת עבור כולם, ובאופן מיוחד עבור הורים לילדים, מכיוון שגם כשמערכת החינוך – בסגר הנוכחי עדיין מתפקדת, השגרה מופרת לא פעם על ידי בידודים של משפחות שלמות, וכיתות גן שנסגרות עקב חשיפה לחולה מאומת.

אז איך בכל זאת ניתן לשמור על שגרה בריאה, ועל מצב שבו יהיה ניתן להעביר את הימים והשעות עם הילדים ברוגע ובעשיה, על מנת שיהיה ניתן לחזור באופן מיטבי, ולילדים לא יהיה פער, או רגרסיה, ואולי אפילו יצאו מהתקופה הזאת עם ערכים מוספים?

אני ממליצה על כמה פעולות שכדאי לעשות:

שגרה – לשמור על סדר יום הדומה לזה שקיים בגן, זמן הקימה בבוקר בשעה סבירה, זמני הארוחות והרכבם, בדומה לאלו שקיימות בגן, ובבית הספר.

טקס בוקר, תפילה, שירים – ניתן לבקש מהגננת שתשלח את השירים ששרים בבוקר בגן, אפשר לדמות מפגש בעזרת הבובות ולעודד את הילד להיות בתפקיד הגננת. לא תאמינו כמה אפשר ללמוד על האקלים והעשייה בגן.

ספורט – השהייה בבית גוררת ישיבה ורביצה ממושכת, חשוב ליזום ולייצר זמנים מוגדרים של תנועה, מומלץ להפעיל מוזיקה, לחפש סרטוני כושר ברשת, להשתמש בריהוט וחפצים שיש במרחב הביתי, וכמובן בזהירות.

יצירה – כדאי להזמין חומרי יצירה בסיסיים כמו דפי מחשב, בריסטולים צבעוניים, סוגי צבעים, בצק, ועוד. לייצר מוצגים תלת ממדיים מחומרים נפסדים שיש בבית כמו גלילי נייר, קרטוני קורנפלקס, קופסאות, פקקים ומכסים ולחבר אותם בעזרת דבק נייר – שגם הילדים יכולים ליצור בעזרתו באופן עצמאי.

שעת סיפור – בוחרים ספר, מספרים, ניתן לעודד את הילד להמחיז את הסיפור, או לילדים בגיל הבוגר לאייר לבד, או ליצור ספר משלהם.

משחק חופשי ויציאה לאוויר הפתוח – חשוב והכרחי לנשום אויר צח, אפשר לחפש פינות חמד חדשות ושקטות, לעשות פיקניק ולשחק במשחקים שמביאים מהבית – כדור, חבל, כלי חול ועוד.

התקופה הזאת מזמנת להורים לאפשר למידה משמעותית, תוך כדי פעילות שגרתית בבית ובחוץ, דברים שפשר ללמוד בבית – התבוננות בטבע, שימת לב לצמחים ולפרחים באזור הקרוב לבית, לבעלי חיים ולהתנהגות שלהם, התנסות באפיה ובישול הארוחות, תוך כדי הטמעת כללי הבטיחות במטבח, לאפשר עצמאות, ולהקנות כישורי חיים, כמו חיתוך הסלט, הכנת כריך מריחה, חינוך לסדר וארגון , האזנה לסגנונות שונים של מוזיקה, זיהוי כלי תחבורה בהסתכלות מבעד לחלון, זיהוי צלילים וקולות הנשמעים מבחוץ, ועוד…

כמו כן הורים רבים מצאו את התקופה הזאת כהזדמנות לגמילה מחיתולים, כשאפשר לעשות את התהליך בנחת ולהיות פנויים וקשובים לצרכים, גמילה ממוצץ, חפץ מעבר ועוד.

חשוב בתקופה הזאת להיות גמישים וסבלניים, ועם זאת לשמור על כללים וגבולות – שאותם מחליטים להקפיד ליישם ולהטמיע, תמיד מומלץ לעודד התנהגות ועמידה על כללים.

והכי חשוב – לשמור על קשר רציף עם הצוות החינוכי, לשתף בהתנהגות ועשייה של הילד בבית, לבקש לשלוח שירים או הקלטה קולית, ואם זה אפשרי ונח, כדאי לתת לילד לדבר בטלפון או בווידאו.

בתיה פימה, גננת מוסמכת  13 שנה, בעלת תואר ראשון בחינוך, ומדריכת כושר מוסמכת מטעם וינגייט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים