שיתוף
תגובות
חדשות » מאסר עולם למחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד
"רוע בלתי נתפס"
גברת הורגן, אם לשישה מהיישוב טל מנשה בצפון השומרון, הייתה בת 52 במותה. היא יצאה לריצת בוקר ביער הסמוך, כאשר המחבל ארב לה מאחורי כמה עצים ורצח אותה בדם קר
אסיר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט הצבאי בסאלם גזר הבוקר (ראשון) מאסר עולם המחבל מוחמד כבהא, שרצח לפני יותר משנה את אסתר הורגן, תושבת טל מנשה בשומרון, לאחר שארב לה ביער ריחן. לפי בית המשפט, "מדובר במקרה המזעזע את הנפש. רוע בלתי נתפס".
באוקטובר הורשע כבהא על פי הודאתו בעבירת "גרימת מוות בכוונה", המקבילה במשפט הצבאי לעבירת רצח, וכן בקשירות קשר לירי לעבר אדם. בנוסף למאסר עולם נגזרו על כבהא שלוש שנות מאסר ותשלום פיצוי כספי של שלושה מיליון שקלים בגין עבירות נוספות.

בעלה של אסתר, בנימין הורגן, שהגיע לבית המשפט אמר לאחר מתן גזר הדין: "שמענו עכשיו באופן לא מאוד מפתיע את גזר הדין של מאסר עולם שהוטל על המחבל שרצח את אסתר. כמובן לא צפינו לפחות ולא יכולנו לצפות ליותר, ולכן אנחנו שבעי רצון שהפרק הזה הסתיים. לשמוע שוב פעם את התיאור המפורט של הפשע הנוראי האכזרי הזה מחזיר אותנו לרגעים קשים מאוד ומדגיש את החשיבות שבית המשפט באמת ישתמש בכל הכוח שניתן לו על ידי המחוקק כדי לקחת חלק במלחמה בטרור".

עורך הדין מוריס הירש שמייצג את המשפחה הוסיף: "במהלך חייו של הרוצח השפל הזה בכלא הוא ישתכר במעל ארבעה מיליון שקל מהרשות הפלסטינית. הוא ייהנה מזה, משפחתו תהנה מהכספים האלה, הרשות הפלסטינית תבנה לו מחדש את הבית ההרוס שלו, וזו פעולה שאנו חייבים לצאת ולהילחם נגדה. ממשלת ישראל לא עושה דבר, בית המשפט עשה כברת דרך הבוקר, גם עם פסיקת הפיצויים, אבל זה לא מספיק. אנו קוראים לשר הביטחון – יש שם ויש כתובת, קוראים לו קאדרי אבו באקר, הוא ראש רשות האסיר ברשות הפלסטינית, הוא הגורם האחראי באופן ישיר לתשלומים האלה. כמובן יחד איתו מחמוד עבאס. אנחנו קוראים לפעול למעצרו בגין זה שהוא מתגמל רצח יהודים יום-יום גם בפיגועים. גם הרצח של אסתר, גם הפיגועים של שבוע שעבר – הכול בזכות הכספים האלה".
הורגן, אם לשישה מהיישוב טל מנשה בצפון השומרון, הייתה בת 52 במותה. ב-20 בדצמבר היא יצאה לריצת בוקר ביער הסמוך לביתה. לפי כתב האישום שהגישה הפרקליטות הצבאית, המחבל בן ה-40 אסף פטריות ביער ריחן, תוך שהוא מתכוון גם לבצע פיגוע ומחכה לקורבן. הוא פגש בהורגן, וכאשר מבטיהם הצטלבו – היא החלה לברוח תוך שהוא דולק בעקבותיה. אחרי כ-15 מטרים השיג אותה. המחבל אחז בידיה תוך שהיא צועקת, השליך אותה לעבר גל אבנים, הרים אבן והכה בראשה עד שגופה הפסיק לזוז וקולה נדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים