שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » מאפרת על ספת הפסיכולוגית // טור בנימה שונה
עמדת טיפוח
מדי שבוע כותבת מעין טיפים מרתקים לאיפור מקצועי • הפעם היא משתפת ברגשותיה של מאפרת שנתקלת בעוולות המקשות על עבודתה ועל הדרך כמובן מסבירה כמה דברים חשובים
ערכת איפור | צילום: folkrutood,שאטרסטוק

משתדלות לנשום ולאגור קצת אוויר ולקנות את כל הדברים הנצרכים והקצת פחות, לפני הסגר הבא עלינו ל…?

אותי אין מה שמרגיע מלבד האמונה שהכל משמים והכל לטובה. יהיה בסדר, נעבור את זה ובקיצור כמו שכתבתי – אמונה! מה היינו עושות בלעדיה? וכעת ננסה לשכוח ולהדחיק את הדבר האיום הזה ולהמשיך לסדר היום.

חייבת להזהיר מראש, מאחר והטור הנוכחי הוא בגדול סוג של טור תלונות, אז למי שקשה לה לשמוע כאלה – אולי תדלגו על הטור השבוע? במחילה באמת מכבודכן.

ברוך ה' הייתי מאוד עסוקה בזמן האחרון:

כיון שהתחלתי לזהות את עצמי כאדם ציבורי (נראה לי שסוג של אפשר לקרוא לזה ככה) חלק מהדברים שהתחלתי לעשות היו סדנאות קבוצתיות של איפור אישי לנערות המסובסדות דרך ארגונים שונים ומעניינים מאוד לנוער (אל תדאגו לגבי הקבוצתיות, נחנקנו היטב עם מסיכות לפי הכללים ושמרנו מרחק כמו שצריך ובזבזתי יותר מידי אלכוהול על חיטוי כל מוצרי האיפור וכו').

טוב, הכל נחמד ומקסים, אבל כמו בכל דבר צריך קצת בעיות לתבלון העניינים –
בעיה מספר אחת שצצה, הייתה כמובן ה… תקציב! הבעיה פשוטה מאוד, לכי תכיני תיק איפור נורמלי ומלא הכולל מברשות ומוצרי איפור ל-10 בנות, לאישה אחת שרוצה להשקיע בעצמה זה הגיוני מאוד וראוי להערכה לדעתי, אבל שארגון יסבסד את כל זה? צריך אישור ישירות מהממשלה המתפרקת שלנו, במיוחד בתקופה הזו.

(האמת שעולה לי רעיון לכתוב בטור הבא, מה לדעתי תיק איפור מינימאלי אבל מקצועי אמור להכיל לאישה הקלאסית חובבת האיפור והמראה המושלם. מעניין אתכן?)

כל ההקדמה הזו באה להרחיב קצת על הרקע.

עכשיו, המציאות היא שנתקעתי בשטח (אחרי כל התחנונים שלי להעלאת התקציב בדחיפות) עם חומרי איפור ברמה נמוכה מאוד, עם מברשות ברמה נמוכה מאוד ועם זה הייתי צריכה ללמד 10 בנות איפור אישי מושקע, ולצאת כמובן עם הרגשה טובה מכל הסיפור.

שזה, אחרי הכל, הדבר הכי חשוב בעולם – אני אישה, לא?

לדעתי, מה שכן אפשר ללמוד וללמד מהמצב שהייתי נתונה בו, זה שכאשר קונים מוצרי איפור זולים – יש להבין שעם חומרי איפור ברמה נמוכה צריכים לאזן לפחות עם מברשות איפור טובות ואיכותיות.

מה הכוונה? נניח שהסומק חסר צבע – אם יש לך מברשת איפור טובה – אפשר להסתדר, מקסימום תעמיסי המון אבקת סומק על המברשת והעבודה תהיה בקטנה, רק להניח את הסומק 3 פעמים על כל צד.

רוצה לקבל טיפים לאיפור מקצועי במייל? השאירי פרטים

מדוע?

כי בכל פעם שתשימי שכבה, תעוף השכבה הקודמת מהלחי. אני לא צוחקת, זה באמת קרה לי.

ההיפך לא ממש אפשרי, כי אם תעבדי עם סומק פיגמנטי מדהים ומלא צבע יחד עם מברשת לא טובה, קטנה מדי, גדולה מדי או לא חפופה מדי, הם פשוט ייצרו לך זוג עיגולי ליצן ורודים ועקשניים על הלחיים. או כמו שלקוחה שלי הגדירה זאת אתמול – את תראי כמו סוכריה על מקל, ודי למבינה…

מצד שלישי, אם את במצב שגם המברשת לא "אי אי אי" והסומק נמצא באותה הקטגוריה, זה כבר עניין שלא קל למרוח בו, במיוחד למתחילות.

חייבת לציין שבסדנא אישית שלי, אני מאוד שמחה שהלקוחות מתנסות בחומרי האיפור האיכותיים שלי וכך הן כבר מרגישות את ההבדל בעצמן באיכות המוצרים ועם זה הן יוצאות לדרך, לדעתי זה חלק גדול מאוד ובלתי נפרד מהלימוד עצמו.

אז בקיצור, איך התמודדתי עם המצב בשטח? ראשית ראיתי מה יש לבנות בתיק האיפור האישי שלהן ואז ידעתי על מה פחות או יותר להשקיע את התקציב הדל. בנוסף, פשוט מאוד גם חפרתי להן מדי פעם (בעדינות רבה כמובן, באמת, זה לא שאיימתי עליהן שכל העבודה שלהן תלך לפח אם הם לא יעשו משהו מהר בנידון…) והכרתי להן כל שיעור מוצרים איכותיים שיתאימו להן לכמה שימושים שונים ובמחירים סבירים שיוכלו לאפשר לעצמן ושיישארו איתן לנצח, או לפחות לשנים הקרובות.

היו גם בנות שפחות יכלו לאפשר לעצמן וזה היה פשוט עצוב. כשבאה אלי בחורה לשמוע מה דעתי על האיפור אחרי שהיא עמלה קשות על ההצללה (מתחת לעצם הלחי) ואין לי מושג מה היא עשתה, מה אני יכולה לעשות?

שלא תבינו חס וחלילה לא נכון, היה אפשרי להשתמש וללמוד בחומרים והכל, אך נדרשת מיומנות מסוימת ולא לכולן יש אותה.

לדעתי, המצב הזה של להכריח מאפרת שיודעת להעריך איכות של מוצרי איפור איכותיים, להתעסק וללמד נשים להתאפר עם מוצרים פשוטים ללא אב ואב, זה ממש כמו להראות לסנדלר אומן, כפוף בשנים, החי את איכות נעליו ושהן מחזיקות כחדשות 20 שנה, איך מייצרים נעלים ממותגים זולים שקמו להם בשנים האחרונות והנעל מחזיקה בקושי עונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים