שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המשטרה מסרבת לאבטח היום את מצעד הדגלים
בעיר הבירה
נוער העיר העתיקה וארגונים נוספים ביקשו אישור מהמשטרה כדי לקיים מצעד דגלים סביב חומות העיר העתיקה בבירה. במשטרה מערימים קשיים
מצעד הדגלים | צילום: תנועת "אם תרצו"

אמש הודיעו נוער העיר העתיקה ופעילי ארגונים נוספים, כי ביקשו ממשטרת ירושלים לאפשר להם לקיים צעדת דגלים מסביב לחומות העיר העתיקה בירושלים, בין היתר ביקשו הפעילים לקיים את המצעד גם במקום שבו יודו אבנים לעבר אוטובוסי אגד בראשית השבוע וגרמו לפציעתם של חלק מהנוסעים והנהגים.

התמונות והסרטונים שנראו מהעיר העתיקה בירושלים גרמו לאובדן הריבונות ופחד של המוני ישראל מלהגיע בימי חול המועד לעיר העתיקה.

בעקבות אירועים אלו פנו הפעילים למשטרת ישראל בבקשה לאבטח את הצעדה, אולם הבוקר הם קיבלו תשובה מפתיעה, כי משטרת ישראל מסרבת לאבטח את העצרת.

המארגנים תוקפים את החלטת המשטרה בטענה שהגשה הבקשה הייתה בפרק זמן קצר כי "לא יכולנו לדעת שיהיו פיגועים ושהעיר העתיקה תהיה שוממה בימי חול המועד שהם ימי השיא שלה".

על דרישת המשטרה לדחייה למועד אחר אמרו המארגנים כי: "המשטרה בעצם מכריזה לאזרחי ישראל, שאין בטחון בעיר העתיקה בחג הפסח הזה אמירה מדאיגה מאוד בטחונית ומורלית".

ועל מסלול הצעדה אמרו המארגנים כי: "מסלול הצעדה הוא בדרכו של כביש מספר 1 מקום שכל יהודי צריך להרגיש בו בטוח בכל יום בשנה. משטרת ישראל, שכחתם את תפקידכם, אנחנו נצעד, אתם תאבטחו".

"אנחנו מזמינים את כל עם ישראל להגיע ביום רביעי הזה חול המועד בשעה 17:00 למקום ההתכנסות בכיכר ספרא ומשם להמשך הצעדה סביב חומות העיר העתיקה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות בקשה שהתקבלה במשטרה אתמול לקיום תהלוכה סביב העיר העתיקה בירושלים בהתראה קצרה, אמש זומן המארגן לשיחה בראשות ק׳ אג״מ מחוז ירושלים, במטרה לבחון את הבקשה ובניסיון לקבוע מועד חלופי ומתווה מוסכם שיאפשר את קיום התהלוכה".

"לצערנו מגיש הבקשה או מי מטעמו כבר פרסם אודות האירוע בציבור עוד בטרם אושרה בקשתו על ידי המשטרה, על אף שהיא טעונה באישור משטרה על פי חוק. למרות האמור, במהלך הפגישה שהתקיימה בוצע ניסיון לבחון מתווה ומועד חלופי והובהר למארגן כי משטרת ישראל תפעל למימוש חופש הביטוי והמחאה כחוק, תוך שמירת שלומם ובטחונם של המשתתפים בתהלוכה וכלל הציבור".

"נציין כי מאחר ומארגן ומגיש הבקשה ביקש לבחון את הדברים, בשלב זה טרם ניתן אישור לקיום התהלוכה במתווה המבוקש. הצגת הדברים באופן אחר מעוותת וחוטאת לאמת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם, תוך מחויבות להמשיך לפעול לשמירת שלומם ובטחונם של המוחים והציבור כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. אנשים מנותקים מהמציאות ?
    המשטרה וכוחות הביטחון קרועים בין הזירות והמטלות השונות , שוטרים ולוחמים לא ישנים יממות ומוקפצים ממקום למקום . בזכות משילות עלובה קוצצו משרות משך שנים . והם בשביל הזיקפה העלובה שלהם רוצים לייזום עוד חיכוכים ועוד משימות ולא איכפת להם מפצועים וקורבנות שיהיו ?
    עלובי נפש . אין הגדרה טובה יותר .
    נראה אותם שיישמרו על עצמם בלי לנצל את כוחות הביטחון .
    ושיעשו זאת תוך ידיעה כי במידה ויפגעו בפלשתינאי יועמדו לדין ויישפטו על ידי מערכת משפט מסורסת וייפי נפש .

  2. תפקיד המשטרה היא לשמור על הסדר הציבורי של כל המדינה. לפי הכוחות הפנויים העומדים לרשותה ותחזית הסד"כ הנדרש לאישור פעילות ציבורית זו או אחרת, הם מחליטים אם יש להם את הכוח להגן על הסדר הציבורי או לא. בשחב זה אנחנו יודעים שהמדינה נמצאת במצוקה ביטחונית ושהוחלט לגייס עד אלפי שוטרים ומגבניקים. לכן, בטוח שהיום, המשטרה נמצאת במצוקת כוח אדם חריפה מאוד. ואז, להאשים ללא שום הוכחה את המשטרה, הוא לחתור תחת משילות השלטון. אז אתם יושבים אבלים ביום העצמות ויום ירושלים?

  3. עצוב ירושלים שלנו שבגלל צריכים להיזהר מערבים לגרשכול מי שמבין פוגע ביהודים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים