שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סילמן: "בבדיקת צוות הועדה – ההצבעה עברה"
אנדרלמוסיה בועדה המסדרת
ההצבעה על תיקון פקודת התעבורה נפלה לאחר שלא התקבל רוב לקואליציה, חברי כנסת מאופוזיציה הוצאו מהדיון, עימות חריף בין ח"כ זוהר ליו"ר סילמן
שמחה רוטמן, מאיר פרוש ויעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

קואליציה על כרעי תרנגולת: סערה הבוקר בוועדה המסדרת – ומבוכה לקואליציה, לאחר שחוק האזרחות אמנם עדיין לא עלה, אבל כבר בהצבעה  לתיקון פקודת התעבורה, ניתן להבחין כי הקואליציה בבעיה לאחר שבהצבעה היא לא הצליחה להשיג רוב, והפקודה נפלה.

היו"ר עידית סילמן עדכנה לאחר מכן: "צוות הוועדה בדק את ההצבעה שהייתה עליה מחלוקת להקדמת הדיון בהצעת חוק תיקון פקודת התעבורה בעניין רפורמת מוניות השירות. לפי הבדיקה 17 הצביעו בעד ו-16 נגד – ההצעה עברה".

האנדרלמוסיה בועדה החלה כבר עם היפתח הדיון, לאחר שיו"ר הוועדה עידית סילמן (ימינה) בחרה להתחיל אותו בשעה מוקדמת יחסית לכנסת ב-8:30.

סילמן החלה את הדיון מסעיף ב', העוסק בבקשת הממשלה להקדים את הדיון בשורה של הצעות חוק. בעקבות זאת מתחו חברי האופוזיציה ביקורת על ההתנהלות, וטענו לניסיון למחטף. ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כינה את ההתנהלות הזו כ"עבד כי ימלוך". ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ביקש מח"כ רוטמן שיגיד במפורש מי זה העבד, וח"כ רוטמן השיב: "עבד כי ימלוך זה נפתלי בנט ונבל כי ישבע לחם זה ליברמן, והדבר הזה מרגיז את הארץ. אתם מקבלים את התחושה הזו מכל מקום, ברחובות ובוועדה".

גם ח"כ קטי שטרית (הליכוד) תקפה. "חטא היוהרה גורר בעקבותיו עונש ותבוסה. הוא מתייחס להשפלת הזולת, מצד בני אדם שסבורים שאם ינהגו בגסות קרנם תעלה. החוטא בהיבריס מביש את קורבנו על לא עוול בכפו, למען סיפוקו", אמרה שטרית וח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) העיר בתגובה: "זה חל גם על הליכוד כשהיה בממשלה". ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) אמר כי מה שקורה בוועדה המסדרת בימים האחרונים הוא עצוב ומביש, ולא משרת את המטרה של חברי האופוזיציה.

ח"כ מיקי זוהר נכנס באיחור באמצע הדיון ושאל באיזה סעיף הם. סילמן אמרה לו "גם איחרת, וגם אתה רוצה שאומר לך? תשאל את אחד החברים שלך" וזוהר השיב: "את תעני לי כמו ילדה טובה"  (כעבור זמן ח"כ התנצל זוהר על דבריו ואמר כי הם 'נאמרו בלהט הרגע').

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) התייחסה לאיומים על ח"כ סילמן ואמרה כי באותו יום שהיא הואשמה באופן מרומז בהסתה נגד סילמן הדובר שלה היה בחדר מיון, "כי בשבת תרבות מישהו ניסה לתקוף אותי והוא חצץ בנינו. במשך שבוע שלם אני מוצגת בערוץ 12 כמסיתה ויוצרת אלימות. זה הגיע לתקיפה פיזית ולאף אחד לא אכפת. נשות הימין לא זוכות להגנה ולאתרוג לו זוכות נשות השמאל. כשעידית סילמן מותקפת ורבלית כל הארץ רועדת, כשגלית דיסטל כמעט מותקפת פיזית אף אחד לא יודע".

עוד אמרה ח"כ דיסטל אטבריאן: "בנט – ראש ממששת המנדטים הנוכל שהונה את הציבור ורימה אותו ביודעין מראש, גנב ממנו את כל ערכיו כדי לשבת בכיסא הנכסף. המגלומניה שלו לא נתנה לו מנוח", ענתה לה סילמן: "בשבילך ראש הממשלה".

בעקבות מהומה נוספת שפרצה לאחר מכן, בזמן דבריו של ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) שמחה על כך שנמנעת חקיקה פרטית, החליטה היו"ר סילמן לצאת להתייעצות סיעתית. לאחר כחמש דקות הישיבה חודשה ישר להצבעה על בקשת הממשלה לפטור מחובת הנחה, ושוב פרצה סערה בעת ההצבעה.

בהמשך דנה הוועדה בהקדמת הצעת חוק יסוד הכנסת והצעת חוק הכנסת. ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי "אני קורא לו חוק לעידוד עריקים. אני פונה לחבריי ממרצ, הייתם איתנו באופוזציה, כל מה שהאשמתם את נתניהו על הנורבגי, אתם עושים בעידוד רב. הייתה פה קואליציה של 72 והיו 15 ח"כים נורבגים. אתם היום באים ומבקשים 30 על 59 בקושי". סילמן קטעה את דבריו של אשר, שקרא: "חוצפה, חוצפה". סילמן קראה אותו לסדר ב-3 קריאות והוא הוצא מהדיון.

בהמשך הוצאו גם חברי הכנסת מאי גולן ודו ביטן מהליכוד ורוטמן. "אתמול כל סיעת הליכוד הייתה אמורה להיות באביתר ולא יכולנו כי הבאתם אותנו לפה. המשפחות מתקשרות אלינו יום ולילה", אמרה גולן לפני שהוצאה מהדיון. "תתביישו בערכים שלכם. אתם בושה וחרפה".

ח"כ מאיר פרוש החליט לבקר את היו"ר סילמן ואמר לה: ""לא שומעים מה שאת אומרת – זה מתנת אלוקים לקבל קול בריטון. אין לך את הקול הזה ואף אחד לא שומע מה שאת אומרת. הכל נראה פה כמו שוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים