שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מבחינת מתים ליום כבר עברנו את הדלתא"
התפשטות האומיקרון
מומחים מתחום הבריאות התראיינו הבוקר לכלי התקשורת והתייחסו לגל התחלואה ועל הצעדים להמשך
הלוויה בקורונה | צילום: Pimen, שאטרסטוק

זן האומיקרון ממשיך להתפשט ולהדביק אלפים ביממה, לאחרונה אף דווח על תת זן חדש שצפוי להדביק עוד אלפים. מומחים מתחום הבריאות התראיינו הבוקר לכלי התקשורת והתייחסו לגל התחלואה ועל הצעדים להמשך.

אקורד הסיום של האומיקרון? הד"ר אורן קובילר, וירולוג מאוני' תל אביב, לגל"צ: "בניגוד לתחושה הרווחת בציבור שהמחלה קלה, מבחינת מתים ליום כבר עברנו את זן הדלתא. מאז שהופיעו החיסונים לא הייתה כזו תמותה. ההתפשטות המהירה – הופכת אותו לקטלני".

עוד מד"ר אורן קובילר בעניין תת הזן BA2: "יש דיווחים המרמזים על הדבקה חוזרת בקרב אנשים שנדבקו באומיקרון, אבל הוודאות שלהם לא מאוד גדולה. שני הזנים דומים מאוד מבחינה אבולוציונית, והדיווחים מהעולם מרמזים שגם המחלה די דומה".

מנכ״ל ברזילי פרופ' חזי לוי בקול ברמה: "תת הזן החדש צריך להטריד בכל העולם. אנחנו לא יודעים מספיק עד כמה הוא יכול להדביק את אלה שהחלימו, הרושם הוא שלא ידביק שוב. הוא מזיק, אפילו יותר. הוא יאט את היציאה מגל התחלואה הנוכחי, הוא הולך ודוחק את האומיקרון".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין לכאן חדשות: "רואים התייצבות בתחלואה, מקווים שבשבוע הבא לא נדחה יותר ניתוחים ונוכל לחזור לשגרה". על המחסור במנות דם: "יש מספיק לפצועים שמגיעים לבית החולים".

מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' חזי לוי לקול ברמה: "תת הזן החדש נוצר באירופה. למדנו שכל הזנים האלו, כמה שלא נעשה, אנחנו יכולים להאט אבל בסופו של דבר הם מתרבים. זה לא עניין של ייבוא, אלא הדבקה בקהילה".

עוד ממנכ״ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' חזי לוי: "אנחנו רואים תופעות קשות בעולם ממחלימי קורונה. לאור העלייה באשפוז ילדים, ראוי שהיינו ממתינים עם מתווה החינוך וצמצום התו הירוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים