שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מבצע חיסוני הילדים יחל ביום ראשון
בשורה דרמטית
משרד הבריאות הודיע כי מבצע חיסוני הילדים לנגיף הקורונה יחל בעוד כשבוע. במבצע יחוסנו ילדים בני 12 עד 16 בחיסון שפיתחה חברת התרופות האמריקאית פייזר
חיסון | צילום: Gagarin Iurii, שאטרסטוק

המועד הצפוי לתחילת מבצע החיסונים נגד קורונה לבני 15-12 הוא יום ראשון הבא, 6 ביוני – כך דווח ב'חדשות 12'. התאריך עלה בדיון שנערך היום בין נציגי משרד הבריאות לבין הספקים שצפויים להשתתף במבצע. ההערכה היא שאם לא יהיו שינויים דרמטיים – הצוות לטיפול במגפות וועדת החיסונים נגד קורונה יאשרו את החיסון לגילאים אלה בימים הקרובים.

על פי התכנון, החיסונים יינתנו באופן מרוכז בבתי הספר, כדי ליצור היענות גבוהה יותר והשפעה חברתית. עם זאת, לצורך כך נדרש אישור מההורים. לאחר מכן הילדים יחוסנו בקופות החולים. עם זאת, בדיון הזכירו שיש להמתין להמלצות הוועדה שבודקת אם יש קשר בין החיסון לדלקת שריר הלב.

על פי הדיווח של יולן כהן, בישראל עדיין ממתינים עם ההחלטה, עד שיתקבל מידע נוסף על 62 המקרים של דלקת בשריר הלב שנצפו בתוך 30 יום לאחר החיסון השני, בעיקר אצל צעירים בגילאי 30-18. על פי ממצאי הדוח, מדובר במקרים של דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס) ודלקת בקרום שריר הלב (פרי-מיוקרדיטיס), שהתפתחו סמוך למתן החיסון. הגיל החציוני של החולים בדלקת בשריר הלב – 22, הגיל החציוני של החולים בדלקת קרום שריר הלב – 24.\

לפני כשלושה שבועות מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לחברות פייזר וביונטק את השימוש בחיסונים נגד נגיף הקורונה על בני נוער בגילי 15-12. זאת, לאחר שבדיקות שערכה פייזר בשלב השלישי של הניסויים בקרב בני 12 עד 15, מצאו עדויות לנוגדנים שהתפתחו חודש לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון.

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן כי החל ממחר ה- 31.5.21, יצטרפו המדינות ארגנטינה ורוסיה לרשימת המדינות המוגדרות כמדינות ברמת סיכון מירבית. הן יצטרפו למדינות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, תורכיה.

התקנות אוסרות על יציאת אזרחים ותושבים ישראלים (למעט חריגים) למדינות ברמת סיכון מירבית.
נסיעה למדינות אלו מחייבת באישור ועדת חריגים. כלל הנוסעים (כולל מחלימים ומחוסנים) הנכנסים ממדינות אלו חייבים בבידוד בית עפ"י נהלי משרד הבריאות. הנ״ל בתוקף עד יום 13.6.21 ויוארך על-פי צורך בהתאם לרמת התחלואה במדינות השונות.

איי סיישל, אורוגוואי, בוליביה, מלדיביים, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה הוגדרו כמדינות באזהרת מסע חמורה מדינות בהן רמת התחלואה גבוה למדי, במידה ויכנסו חולים לישראל מאותן מדינות הן יצטרפו לרשימת המדינות בסיכון מירבית ולכן הציבור נקרא לתכנן את נסיעותיו בהתאם.

כמו כן, משרד הבריאות מזהיר מפני נסיעה למספר רב של מדינות, בין היתר למדינות ולאזורים הבאים: אזור הודו, אזור אפריקה, אוזבבקיסטן, אזרביג'אן, איחוד האמירויות, איי בהאמה, אסטוניה, אקוודור, בולגריה, בלגיה, בלרוס, גאורגיה, גרמניה, הפיליפינים, טנזניה, יוון, לטביה, ליטא, מונטנגרו, מצרים, קניה, קרואטיה וראונדה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בשורה מזעזעת..אין שום סיבה לחסן צעירים וילדים..אין להם שום סיכון מהקורונה!! אתם נותנים יד לפשע בל יתואר..
    תופעות הלוואי של התרכיב הנסיוני כבר מתגלות ואתם ממשיכים לעצום עיניים!
    עוול לעתיד האנושות והילדים!! תתביישו שאתם מפרסמים את זה בתור בשורה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים