שיתוף
תגובות
חדשות » מבצע "עלות השחר": 350 רקטות נורו מעזה, צה"ל ממשיך לתקוף
עלות השחר
לאחר חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, הארגון החל לירות אל עבר יישובי הדרום | צה"ל פגע ללא הפסקה במטרות הארגון ברצועה | גנץ ולפיד הודיעו שהמבצע יימשך ככל שיידרש
שר הביטחון בני גנץ בהערכות מצב שהתקיים מוקדם יותר היום | צילום: דובר צה״ל
הפגיעה בבניין בו שהה המחבל תייסיר ג'עסר |
צילום: דובר צה״ל

אחרי ארבעה ימי מצור בעוטף עזה, יצא לדרך מבצע "עלות השחר" כמהלך התקפי מתוכנן של צה"ל נגד ארגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה.  גם אתמול (שישי) התבקשו תושבי היישובים בעוטף עזה להישאר בקרבת מרחבים מוגנים וגם פיקוד העורף הגביל את ההתקהלויות ביישובים אלו.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתמול שורת יעדים ברצועה, המזוהים אם הג'יהאד האיסלמי ובמהלכן חוסל מפקד הזרוע הצבאית בעזה תייסיר ג'עברי, שהיה יורשו בתפקיד של אבו על עטא שחוסל במבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019. ג'עברי היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל בימים האחרונים.

בשעות הבוקר נמסר מדובר צה"ל כי צה"ל ביצע 30 תקיפות בהן הושמדו 40 רכיבים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. על פי הודעת הצבא הושמדו חמישה מטולי רקטת, שש סדנאות לייצור אמל"ח, שניים או שלושה מחסני אמלח, וכן שש עמדות תצפית הארגון ע"י טנקים. 

תיעוד תקיפת מטרות של הג'יהאד האיסלאמי בעזה | צילום דובר צה״ל

בשעות הצהריים דיווח משרד הבריאות הפלשתיני כי עד כה על 15 הרוגים פלשתינים בתקיפות, ביניהם ילדה בת 5, צעירה בת 23 ואישה מבוגרת. כמו כן, דווח על יותר מ-120 פצועים.

היום נורו מטחים כבדים של רקטות לשטח ישראל, ליישובי העוטף אך גם לגוש דן. דובר צה"ל הודיע כי נכון לשעה 18:30 ארגוני הטרור ברצועת עזה ירו מאז תחילת מבצע "עלות השחר" 350 רקטות לשטחי ישראל, 227 חצו את הגדר, 162 יורטו, 94 נחתו ברצועה ו-162 יורטו. המשמעות היא שכ-95.9 אחוזים מכלל הרקטות שהיוו סיכון יורטו. אזעקות נשמעו בסביבות השעה 18:00 בתל אביב, בת ים, חולון אזור וראשון לציון. שתי רקטות נפלו לים בתל אביב ושתיים נוספות יורטו על ידי כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים.

רבים בגוש דן, התלוננו ששמעו את הדי הפיצוצים אך לא שמעו את האזעקה. הסיבה היא מכיוון שפיקוד העורף החל להפעיל התראות דיפרנציאליות נרחבות בצורה ממוקדת, רק בשכונות שיש בהן חשש ממשי לנפילת רקטה או יירוט במטרה שלא ליצור בהלה בקרב האזרחים שלא חשופים לנפילה. בשנים האחרונות החילו את ההתרעות על כ-1800 אזורים התרעה שונים כדי למזער את הפרות השגרה של התושבים.

שר הביטחון קיים היום הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש אמ"ן, ובכירים נוספים במשרד הביטחון. גנץ הנחה על המשך המאמצים ההתקפיים מול הג'יהאד האיסלאמי, תוך דגש על פעולות לסיכול הירי לעבר ישראל. 

על פי הנחיות פיקוד העורף, בכל האזורים שבהם עודכנו ההנחיות חל איסור לקיים פעילויות חינוכיות, אך ניתן לפתוח את מקומות העבודה שבהן יש מרחב מוגן זמין. 

משרד הפנים הודיע על סגירת כל חופי הרחצה מחוף זיקים ועד פלמחים עד להודעה חדשה. גם חופי הים בראשון לציון אסורים לרחצה. 

בשל המצב משרד הבריאות פרסם את מספרי הטלפון של מרכזי החוסן בדרום, אשקלון – 2452*, חוף אשקלון – 08-6775598, אשכול – 08-9965264, שדרות – 08-6611150, שער הנגב – 051-2266275, שדות נגב – 08-9941091  נתיבות. אופקים ומרחבים  055-3063863‎.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים