שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » מבצע ענק לתפיסת אמל"ח בחברה הערבית
הגדול בתולדות המדינה
הבוקר 1,600 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות מיוחדים פשטו על בתיהם של החשודים בצפון הארץ ומרכזה, כאשר נעצרו 65 חשודים מ-25 ישובים
הנשקים שנתפסו | צילום: דוברות המשטרה

במבצע רחב היקף, הגדול בתולדות המדינה: פשטו הבוקר 1,600 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות מיוחדים על בתיהם של החשודים בצפון הארץ ומרכזה. הפעילות הסמויה, שבוצעה ע"י היחידה המרכזית של מחוז צפון, הביאה להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה.

המבצע החל, בתום שנה של הפעלת סוכן בתוך המגזר הערבי, שגרם להפללת 78 סוחרי אמל״ח מהכבדים בישראל. שלל הפעילות הסמויה הניבה גם תפיסה של 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סלולרית מוכנים להפעלה. הסוכן, שהינו עבריין שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק ל״בוסים״ הגדולים.

כאמור, מדובר בחקירה סמויה שהתנהלה במשך למעלה משנה, מאז אוגוסט 2020, בפיקודו של מפקד המחוז הצפוני במשטרת ישראל ניצב שמעון לביא. כאשר, לפנות בוקר עברה החקירה לשלב הגלוי של מבצע "אושן" במסגרתה הסוכן רכש ב- 48 עיסקאות שונות 53 כלי נשק תיקניים, שני מטעני חבלה עם מערכת סלולארית מוכנים להפעלה ותחמושת רבה.למעשה, המטרה הייתה להגיע אל הסוחרים הגדולים והמשמעותיים ביותר שהיקף הפעילות שלהם מגיעה גם אל ארגוני הפשיעה.

כמו כן, במהלך הפעלתו תיעד הסוכן עסקאות אמל"ח רבות שחשפו גישה לשטחים, היעדר הרתעה ופעילות ללא מורא. הבוקר, פשטו כאלף שוטרים על בתי החשודים וביצעו את מעצרם של 64 מהסוחרים, מחר ייעצרו 14 סוחרים נוספים.

‏השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר בהמשך לתוצאות מבצע ״אושן״ הלילה: "הגדרנו את ההתמודדות עם הפשיעה והאמל״ח ברחוב הערבי כיעד עיקרי ולאומי. תוצאות המבצע הלילה הם פרי לעמל רב שהושקע. נחישות, יצירתיות והתמדה, זאת הדרך הנכונה לייבש את הביצה – ואנחנו מייבשים אותה".

ניצב לביא ציין: "במקום לטפל ביתושים החלטנו לייבש את הביצה וזאת המטרה שלנו. צריך להבין ששמנו כיעד את הטיפול בפשיעה במגזר הערבי והיום לעניות דעתי נתנו מהלומה ופגענו בתשתית המרכזית של סוחרי האמל"ח במגזר, מדובר בראשי הנחש ולא בסוחרים זוטרים. רצינו לטפל בתופעה מהשורש והופתענו בקלות ובנגישות של הסוחרים לנשקים הן בשטחים והן בגניבות מצה"ל".

"מדובר ברווח כספי עצום – מחיר רובה סער נאמד סביב 100 אלף שקלים, כאשר מחירו בשטחים הוא 50 אלף שקלים בלבד וזה מוביל לכדאיות בסיכון שלוקחים הסוחרים. מקלעי מאג עולים 180 אלף שקלים, ואלו סכומים עצומים עם רווחים אדירים. הגענו לדמויות דומיננטיות שהיו פשוט מתחת לראדר והיקף הפעילות שלהם חשאי מאד. חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון פעלו בצורה מקצועית וביצעו חיבורים מהירים שהובילו להפללת החשודים.

מדובר בעסקאות שהסוכן ביצע ורכש נשקים בסכום כולל הנאמד במיליוני שקלים", הוסיף. בתוך כך, במסגרת הפעילות נתפסו 66 כלי נשק, בכללם רובי סער מסוג M16 שנגנבו מצה"ל, רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, אקדחים, מטעני חבלה תקניים עם מנגנוני הפעלה, טילי לאו, מקלעי מאג ונשק מסוג אחר שבו סחרו גורמים בכירים במגזר הערבי.

כאמור, הבוקר בוצעו פשיטות בכל רחבי הארץ לעצירת 65 חשודים מ-25 ישובים: תושבי טמרה, נצרת, כפר עילוט, יפיע, כאבול – שם נעצרו אב ושלושת בניו שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק בלתי חוקי, שפרעם, כפר סאג'ור, דלית אל כרמל, עוספיה, אום אל פחם, זלעפה, מעלה עירון, טמרה, בוסמת טבעון, כפר איבטין, פורדיס, כפר ירכא, כפר יאסיף, קלנסואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים. חלק מהחשודים סומנו כיעדים של המשטרה אולם חלק לא מבוטל זוהו תוך כדי פעילותו של הסוכן. מדובר במבצע הגדול ביותר של משטרת ישראל הן מבחינת היקפו והן מבחינת כמות הנשקים והעצורים שנתפסו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מסתבר כי כאשר משילות פרושה למשול ולא לחלק גובים אז מצליחים .
    מספיק עם משילות נוסח כישלוניהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים