שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מבקר המדינה מבקש שת"פ עם ארגונים חרדים
נציבות התלונות
בקול קורא שפורסם מטעם נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מוצע לארגונים חברתיים הפועלים במגזר החרדי שיתוף פעולה ייחודי
תגיות:
משרד מבקר המדינה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

נציבות תלונות הציבור היא יחידה במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור העוסקת בבירור תלונות הציבור. הייעוד שחרתה הנציבות על דגלה הוא לשמש כתובת אובייקטיבית, מקצועית ונגישה לבירור תלונות מכל אדם לשם הבטחת זכויותיו ולמען קידום שירות ציבורי יעיל והוגן לחברה על כלל רבדיה.

אחת ממטרותיה העיקריות של הנציבות היא להנגיש את שירותיה לקבוצות באוכלוסייה הממעטות להגיש תלונה, זאת בין היתר באמצעות קבלת תלונה בעל פה מאנשים המתקשים לפנות לנציבות באמצעים אחרים.

על מנת לקדם מטרה זו מבקשת הנציבות לשתף פעולה עם ארגונים מהחברה החרדית העוסקים במיצוי זכויות הממוקמים באזורים שבהם יש רוב חרדי.

במסגרת שיתוף הפעולה בין הנציבות ובין גופים אלה יגיעו עובדי הנציבות אחת לשבועיים ללשכות של הגופים האמורים לצורך הסברה וכן לצורך קבלת תלונות מאנשים המעוניינים להגיש תלונה לנציבות, לרבות מהפונים לאותו גוף, אם הנציבות מוסמכת לבררן.

על מנת שעובדי הנציבות יוכלו לתת שירות יעיל ונגיש על הלשכה להיות במקום שיש בו זמינות לתחבורה ציבורית. נוסף על כך נדרש שהלשכה תהיה נגישה לאנשים עם מוגבלות ושיוקצה חדר נפרד לעובדי הנציבות בימים שבהם הם מגיעים ללשכה.

לגוף אשר ייבחר במסגרת הקול הקורא תשולם תמורה בסך 500 ש"ח עבור העמדת חדר אחד במשרדיו באחד מימי השבוע, אחת לשבועיים, לצורך קבלת התלונות.

תנאי הסף הנדרשים לשם כך: מדובר בגוף ללא כוונת רווח, לרבות תאגיד הרשום כחברה לתועלת הציבור או כעמותה. תאגיד הרשום כחברה לתועלת הציבור או כעמותה יידרש להמציא אישור תקף לניהול תקין מרשות התאגידים ואת תעודת רישום התאגיד. הגוף לא יהיה מזוהה עם מגמה פוליטית או עם מפלגה כלשהי. הגוף יהיה בעל ניסיון של שלוש שנים לפחות בפעילות הנוגעת למיצוי זכויות חברתיות. לשכות הארגון יהיו ממוקמות בישוב שבו רוב האוכלוסייה היא חרדית או בשכונה שבה רוב האוכלוסייה היא חרדית (בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). עדיפות תינתן לארגון המחזיק יותר מלשכה אחת באזורים אלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים