שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המבקר: "רשות המיסים לא פועלת באופן אקטיבי"
החזרי מס
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר בירך על בדיקת ההון השחור: "אני מברך על הצעד, גם כאן בוועדה דיברנו על הנושא"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן השתתף הבוקר (שלישי) בדיון שנערך בוועדת הכספים בנושא תקציב משרדו לשנת 2022. בפתח הדיון חשף המבקר: "אנחנו מבצעים ביקורת על טיפול המדינה בהון השחור, אנחנו בודקים לראשונה את פעילות הגופים הממשלתיים השונים לעניין יעילות הרגולציה, אופן יישום איסור הלבנת הון, אכיפה ומודיעין".

"פורסם כי ההון השוחר מהווה כרבע מהתוצר, בנק ישראל פרסם כי ב-2020 זינק אחוז המזומן ב-17 וחצי אחוז, לכ-105 מיליארד ש"ח, נתון המצריך בדיקה. אנחנו מוודאים שכולם עושים את עבודתם בנוגע להון השחור, ורואים חשיבות של גביית מס אמת מכל הנישומים במדינה".

"לצד כך" אומר המבקר, "מצאנו בבדיקה שביצענו כי רשות המיסים לא פועלת באופן אקטיבי להעברת החזרי מס בגובה של 3.6 מיליארד ש"ח שנצברו בידיה. מצד אחד מועלם מהמדינה הון שחור, שיכול לשמש גם את אירגוני הפשיעה, ומצד שני לא מוחזר הון לנישומים. מס אמת צריך להיגבות מכל הכיוונים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר בירך על בדיקת ההון השחור: "אני מברך על הצעד, גם כאן בוועדה דיברנו על הנושא. לגבי הכסף שנמצא בידי רשויות המדינה ולא מועבר לציבור, קיבלתי על כך פניות מצד חברי הכנסת, ונקיים דיון כדי לבחון איך יגיע הכסף הזה לאזרחים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים