שיתוף
תגובות
חדשות » מברכים מחד, ותוקפים מאידך
עסקת הטיעון
תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות הודעת היועמ"ש מנדלבליט על הגשת כתב אישום במסגרת עסקת טיעון נגד יו"ר שס אריה דרעי לאחר עינוי דין מתמשך
יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות הודעת היועמ"ש מנדלבליט על הגשת כתב אישום במסגרת עסקת טיעון נגד יו"ר שס אריה דרעי לאחר עינוי דין מתמשך במשך שש שנים.

ח"כ הרב ישראל אייכלר יהדות התורה: "אני מברך את ידידי הרב אריה דרעי שהר העלילות נגדו התכווץ ונמוג, לאחר שש שנות עינוי דין כשהקולר המשפטי תלוי על צווארו. שוב הוכח שמשטר הכפירה אינו ראוי לאמון הציבור האמוני בשום דבר ועניין. "אשר פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר".

"זה כבר יותר משלושים שנה שהרב אריה דרעי נרדף על ידי המשטר החילוני, בגלל שפרץ את חומות האוצר הסגור בפני החרדים ופתח את שערי השלטון לעדות המזרח. הוא החל לאפשר גם ללומדי תורה ולילדי החרדים לזכות לסיוע ממשלתי, אחת מני אלף, לעומת מה שמקבלים כל בני הדתות והכתות האחרות במדינה.

"בעיקר הוא נרדף על צוואר, על שבשליחותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הוא פתח את שערי מוסדות הרווחה והחינוך ליהדות המזרח, שקופחה במשך יובל שנים ויותר".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "העוול נמשך. אם האישום נגד דרעי הוא "עכברון" כפי שהגדיר היועמ"ש מנדלבליט, אז אפילו כתב אישום מתוקן, לא היה צריך להגיש, היועמ"ש סימן את הפוליטיקאים כמטרות חיסול. אין הצדקה שדרעי יעזוב את תפקידו בגלל יועמ"ש פוליטי ועוד יותר אין הצדקה שדרעי יעזוב את תפקידו בגלל האשמות שהיועץ עצמו הגדיר כעכברון".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "עוד רדיפה משפטית שהחלה בקול רעש גדול והסתיימה בקול ענות חלושה. אחרי אמירה כמו זו ש"לא נולד אפילו עכברון", היה מצופה ממנדלבליט ויתר חברי הכנופייה לקחת אחריות ציבורית ולהתפטר. אסור לאפשר לכנופייה להמשיך את עינוי הדין עם אפשרות ברקע לטענת קלון בהמשך. הקלון הוא של מנדלבליט וחבורתו".

חבר הכנסת מאיר פרוש: "אני מחזק את ידיו של יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, אשר משמש כשליח ציבור נאמן לשולחיו ומוסר את נפשו למען התורה ולומדיה. אני בטוח שהרב דרעי ימשיך לפעול עם היכולת והניסיון הרב בפעולותיו הציבוריות, לטובת הציבור בישראל״.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "הרב אריה דרעי יו"ר תנועת ש"ס, מגדולי הלוחמים נגד הממשלה הרעה הזאת, ושותף איתנו למאבקים למען הציבור בישראל, היהדות החרדית ולומדי התורה, נעשה כל מאמץ ע"י הרשויות לאכיפת החוק, לפגוע בו ובציבור שהוא מייצג. זהו עינוי דין של למעלה משש שנים כשבסופו הרצון שלהם להוציא אותו מהכנסת, אין ספק כי אם היה מדובר באדם אחר היו מגיעים להסדר מקל, כמקובל בנושאים מסוג זה. אני מחזק את ידיו ומקוה שימשיך בעבודותו עבודת הקודש להגדיל תורה ולהאדירה".

מאידך תנועת אומ"ץ מתריעה בפני היועמ"ש כי המסר שיעבור לציבור אם אכן תיחתם עסקת טיעון הזויה זו מזיק מאוד: "הדבר ישדר אוזלת יד, ובעיקר כי מה שאסור לאזרחים מן השורה מותר לאנשי שררה".

"לפני כשנה אמר מנדלבליט קבל עם ועדה כי בכוחו של כתב האישום להוביל לפסיקה הכוללת קלון", מזכיר יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד ותוהה: "מדוע התיקים הכבדים אשר בגינם ישנה סבירות גבוהה להרשעה עם מאסר ועם קלון יימחקו?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים