שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מגבירים עוצמה – נערכים לסבב לא קצר"
שומר החומות
הקבינט הסמיך את צה״ל לפעולה רחבה הכוללת גם סיכולים ממוקדים, פגיעה בתשתיות, מחסני אמל"ח וכמעט כל יעד אפשרי מלבד פעולה קרקעית
תקיפה בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

לאחר שההסלמה גבתה מחיר של 2 הרוגים, והטענות כי צה"ל נוהג באיפוק. גורם בטחוני בכיר לחדשות 12: "אנחנו מגבירים עוצמה מול החמאס. היעד שהוגדר גביית מחיר כבד שיגרום לחמאס לבקש לסיים את הלחימה. נערכים לסבב לא קצר מתוך הבנה שחילופי המהלומות יכולים להצית תבערה גדולה ולהביא להידרדרות בלתי רצויה".

גורם ביטחוני רם דרג אמר היום ל'ווינט' כי "המצרים פנו וביקשו הפסקת אש, ונענו בתשובה, 'אל תדברו איתנו עכשיו, אנחנו גובים מחיר ומחזקים את ההרתעה'. ההבנה בצמרת המדינית היא שהמצרים, כמו גם הקהילה הבינלאומית, יאפשרו חופש פעולה ישראלי עד תחילת עיד אל פיטר – כנראה בלילה שבין רביעי לחמישי. ישראל תלויה בתוצאות שיביא צה"ל. אנחנו רוצים שהצבא יגביר את העוצמה של התקיפות".

דברים אלה מתכתבים עם דבריו של חבר בכיר בקבינט שאמר לפני מספר ימים ל'ווינט' כי "מכת הפתיחה של צה״ל הייתה צריכה להיות עוצמתית פי עשרה ממה שראינו. את המחיר נשלם בכל מצב אז למה לא הגיבו בצורה שתסביר שזה התג מחיר של הירי לירושלים? לצערי גם עכשיו ההיגיון הוא של הכלה".

הגורם המדיני הבהיר כי הקבינט הסמיך את צה״ל לפעולה רחבה הכוללת גם סיכולים ממוקדים, פגיעה בתשתיות, מחסני אמל"ח וכמעט כל יעד אפשרי מלבד פעולה קרקעית מבלי לחזור אליו לאישור. "אין להם כמעט מגבלות", אמר הבכיר.

המשקיפה בקבינט השרה ינקלביץ': "המאורעות שראינו כאן אתמול זה לא הפרות סדר, אלו פרעות, פרעות ביהודים, באים ופשוט רוצים לטבוח ביהודים והדבר הזה אסור שיקרה. אני מבקשת לחזק את כוחות הביטחון והמשטרה שמתמודדים כעת בכמה וכמה חזיתות. עם זאת, כאן חייבים להשיב את ההרתעה. אתמול נחצה פה קו אדום וכוחות הביטחון והמשטרה חייבים להשיב את ההרתעה והשקט למקום הזה באופן מיידי".

בתוך כך שרת התחבורה ח״כ מירי רגב שהתה בישיבת הערכת מצב במועצה האזורית שדות נגב כאשר דווח על נפילה ביישוב בשטח המועצה. רגב הגיעה יחד עם ראש המועצה תמיר עידן למקום הנפילה, חזקה את התושבים ואמרה: ״החמאס והג׳יהאד עשו טעות חמורה. הם משלמים וישלמו על כך מחיר כבד״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים