שיתוף
תגובות
כלכלה » הכלכלה החרדית » "מגדיל את כמות המובטלים ופוגע בנשים"
המומחים נגד ליברמן
איגוד המשפחתונים: "מהלך זה חוצה מגזרים ואוכלוסיות, יפגע באלפי הורים וילדים וצערינו עלול למנוע את יציאתם לשוק העבודה של רבים ורבות"
אביגדור ליברמן | צילום: אריה לייב אברמס

איגוד המשפחתונים בכוח לעובדים מתנגד בתוקף להחלטת שר האוצר הפוגעת בילדים, במטפלות המשפחתונים ובהורים כאחד. "במניעת סיוע בחינוך למשפחות מעוטות יכולת, שר האוצר מונע חינוך מסובסד ואיכותי לילדים, מונע יציאת נשים לעבודה, מגדיל את כמות המובטלים בישראל ובראש ובראשונה – פוגע בנשים. הנשים אשר סבסוד החינוך לגיל הרך אמור לסייע להן לצאת לשוק העבודה. נשים אשר סבסוד חינוך לגיל הרך אמור לאפשר להן לחנך את ילדיבן במסגרות מפוקחות ומיטיבות".

"ולבסוף בנו, בנשים המפעילות את המסגרות לגיל הרך ובראשן המשפחתונים המפוקחים אשר יפגעו אנושות ממהלך זה של שר האוצר. בל נשכח כי פגעי הקורונה עדיין איתנו ובצילם כ-300,000 מובטלים ומובטלות. במקום לעודד יציאה לעבודה וליצור מקומות עבודה חדשים – שר האוצר בוחר להתעלם מנתון זה, מפסיק את דמי האבטלה ומונע מאלפי הורים סיוע בחינוך ילדיהם".

"למרות כוונותיו של שר האוצר, מהלך זה חוצה מגזרים ואוכלוסיות, יפגע באלפי הורים וילדים וצערינו עלול למנוע את יציאתם לשוק העבודה של רבים ורבות. אנו קוראים לכל המעורבים בחינוך לגיל הרך בישראל להתנגד למהלך בכל תוקף".

מר רמי הוד, מנכ״ל קרן ברל כצנלסון: "במדינה מתוקנת, חינוך חינם לגיל הרך הוא זכות בסיסית של כל ילד, בלי קשר למי הם ההורים שלו. כל המחקרים מראים שהגיל הרך הוא השלב הקריטי ביותר להתפתחות מיטבית של ילדים, ושלמסגרות החינוכיות יכולה להיות השפעה מכרעת על העתיד של הילדים ועל ההזדמנויות שייהנו מהן".

"הרעיון לתמרץ יציאה לעבודה דרך פגיעה בעתידם של ילדים מהשכבות המוחלשות ביותר הוא שגוי ומסוכן – יש המון דברים אחרים שהמדינה יכולה וצריכה לעשות כדי להסיר חסמים תעסוקתיים בחברה החרדית, אבל זאת לא הדרך".

מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח – קידום מקצועי חרדי: "צר לנו ששר האוצר בוחר לחבל חבלה אמיתית במאמצי שילוב חרדים בתעסוקה להם אנו שותפים בשנים האחרונות. נשים חרדיות עובדות שבעליהן לומדים בכולל, המרוויחות שכר לא גבוה ומשלמות בהתאם במעונות, ייאלצו מעתה להישאר בבית כי לא ישתלם להן לצאת לעבודה ולהוציא חצי משכורת על מעונות. כל המאמץ הממשלתי הגדול שהביא להישג חסר תקדים של קרוב ל-80% מהנשים החרדיות – עובדות, עלול לרדת לטמיון".

חכ"ל יעקב טסלר: "בשנתיים האחרונות עסקתי רבות בנושאי מעונות היום. הסבסוד ניתן לשכבות החלשות ביותר וכל שינוי בסבסוד ולו של עשרות ש"ח בחודש קריטי למשפחות אלו בהשארתן בשוק התעסוקה. ההחלטה האומללה של ליברמן תפלוט אלפי עובדות, בעיקר מהמגזר החרדי, למעגל האבטלה באחת התקופות הקשות ביותר. אין רשעות גדולה מכך. השנאה לחרדים מעבירה אותו על דעתו. כבר לא מדובר בפוליטיקה, אלא בפת הלחם של רבבות ילדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים