שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנדט נתניהו פוקע בחצות – מי יקבל אותו?
מגעים אחרונים
השעות הקרובות הן גורליות לכל הצדדים • לפיד נענה לדרישת בנט שהממשלה שתקום תהיה פריטטית • הרב חיים דרוקמן נפגש עם מנסור עבאס • בנט ועבאס נפגשו אמש
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער ויאיר לפיד | צילום: דוברויות

שעות בודדות להחזרת המנדט ע"י ראש הממשלה נתניהו חזרה לידי הנשיא ריבלין, השעות הקרובות הן גורליות לכל הצדדים. הערכה המסתמנת היא כי באם הנשיא ריבלין יקבל מנתניהו חזרה את המנדט, הוא יעבירו או לידי הכנסת או לחילופין באם בנט יציג אפשרות שיש בידיו 61 ח"כים תומכים.

בגוש שמתנגד לנתניהו עובדים קשות כדי שהמנדט ילך ליאיר לפיד. לעומת זאת צוותיו של נפתלי בנט עושים מאמצים רבים כדי שהמנדט יעבור לידיו, כך שיוכל לשמור על חוזק במגרש המשחק הפוליטי.

משני הצדדים לא נחים, והמגעים בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד נמשכו ביתר שאת בימים האחרונים, והרבה מהמחלוקות ביניהם נפתרו. בחדשות 13 מדווחים, בין היתר, כי לפיד נענה לדרישת בנט שהממשלה שתקום תהיה פריטטית, וכן הסכים לכך שבקבינט יכהנו חמישה שרים מכל גוש, כאשר כחול לבן וישראל ביתנו נחשבת לצורך חישוב זה בגוש של לפיד.

נציין כי באם ראש הממשלה נתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה, אין לו צורך להכריז על כך שנכשל, או להודיע לנשיא. החוק אומר שבחצות הלילה המנדט פשוט יפקע מעצמו, זאת בתום 28 הימים שקיבל מלכתחילה. למחרת בבוקר (רביעי) הנשיא צפוי לפתוח בהתייעצויות, וע"פ החוק, יש בידיו שלושה ימים להחליט למי להעביר את המנדט.

בתוך כך בכאן חדשות מדווחים כי בכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, נפגש בשבוע האחרון עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. את דבר הפגישה אישרו שני מקורות. בסביבתו של הרב מאשרים את הפגישה: "התקיימה לפני כשבועיים".

השניים נועדו במשך יותר משעה בביתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא. הפגישה התקיימה בלחץ סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות הלחץ הרב דרוקמן הכריע היום וקבע שמפלגת הציונות הדתית תתנגד לכל ממשלה שנשענת על רע"מ.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לא בוחל באמצעים שיתנו לו את קבלת המנדט, ואמש (שני) פורסם כי הוא נפגש עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס במשכן הכנסת.

ראש הממשלה נתניהו ניסה כיוון נוסף על מנת להצליח ולשמור על המנדט קרוב אליו, הפעם הניסיון הוא מול בנט, כשהודיע כי הסכים לרוטציה שבה בנט יכהן ראשון כראש הממשלה. בסרטון שפרסם נתניהו הוא נשמע אומר: "אמרתי לבנט שכדי למנוע ממשלת שמאל אהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת".

לאחר דברי נתניהו, השיב לו נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת ימינה בכנסת: "שמעתי את ההצעה של נתניהו ואני חייב לומר שהיא לא מובנת. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה, אלא ממשלה. ואת זה לצערי אין לו כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים לממשלת ימין".

בבית הנשיא הבהירו כי אין בכוונתם לערוך סבב המלצות רשמי נוסף, והעריכו כי נפתלי בנט לא יקבל את המנדט שכן "גוש אחד כבר ניסה" – ועל כן המנדט יועבר ליאיר לפיד או בחזרה לכנסת. גורם בכיר בבית הנשיא אמר ל'ישראל היום' כי "לא יתקיים סבב התייעצויות נוסף. מי שירצה יוכל להעביר את עמדתו. הנשיא יקבל את תמונת המצב על בסיס כל מה שיראה לנגד עיניו – שיחות עם נציגי סיעות שיבקשו ממנו פגישה, הערכות פוליטיות וכל תמונת המצב שלו".

יש גם את האפשרות שהמנדט יעבור לכנסת למשך 21 ימים. בתקופה הזאת, אם 61 חברי כנסת יחתמו למועמד כלשהו, ולא משנה מאיזו מפלגה, הוא יוכל להקים ממשלה. רק חתימות אקטיביות של 61 חברי כנסת יהפכו את המועמד הרלוונטי לראש ממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים