שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מגעים בין גנץ לנתניהו להקמת ממשלה
דיווח
לפי ההצעות, גנץ יהיה ראשון לשנה וחצי ושר הביטחון, נתניהו יהיה שר החוץ ורה"מ החליפי. הממשלה לא תהיה פריטטית, גנץ יקבל 6 זכות וטו בתחומים מסוימים
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בימים האחרונים התקיימו מגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן השר בני גנץ להקמת ממשלה משותפת – כך דווח ב'חדשות 12'. לפי ההצעות שמועברות בין השליחים, גנץ יהיה ראשון לשנה וחצי ושר הביטחון בעוד שנתניהו יהיה ראש הממשלה החליפי ויישאר בבלפור.

לפי שעה נראה שהממשלה, אם תקום, לא תהיה פריטטית משום שנתניהו לא מוכן לתת שוויוניות למפלגה בת 8 מנדטים. עם זאת, גנץ יקבל 6 שרים וזכות וטו בתחומים מסוימים. סלע המחלוקת המרכזי הוא השליטה במשרד המשפטים ובמינויים המשפטיים. השניים צריכים למצוא נוסחא שתאפשר לנתניהו לשלוט אבל לא תראה כהתקפלות של גנץ בנושא המרכזי שמובילה מפלגתו.

עם זאת, המגעים הללו עשויים להבשיל רק בתום המנדט של לפיד, התוכנית תתקדם רק אם נתניהו יגיע למסקנה שאין לו סיכוי לנצח בבחירות ישירות ורק אחרי שיסתיים המנדט של לפיד וזאת מכיוון שגנץ לא רוצה להצטייר כמי שפועל נגד הגוש שלו.

בלשכת ראש הממשלה מוסרים שהפרטים אינם נכונים והם לא עוסקים בפוליטיקה. מכחול לבן נמסר בתגובה: ״לא היה ולא נברא. גנץ עוסק בביטחון ישראל ומחוייב לגוש השינוי, גם אם נתניהו יציע לגנץ את הירח הוא לא ילך איתו.״

ב'וואלה' דווח כי נתניהו חזר בו מההצעה שהעביר לימינה בתמורה לפירוק ממשלת השינוי. לפני העברת המנדט ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בליכוד דנו עם ימינה על ראשות ממשלה ברוטציה, שמונה שריונים ברשימת הליכוד, ואפילו הסכימו לבחון אפשרות של חוק להגבלת כהונה, שיקל על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לממשלה, אך דרשו שיו"ר ימינה נפתלי בנט יתחייב שהוא לא יצטרף לממשלה עם לפיד והגוש המתנגד לנתניהו.

בנט הודיע בשבוע שעבר על הפסקת המגעים להקמת ממשלת השינוי, והערב אמורים להתחדש המגעים בין ימינה והליכוד. ואולם, לדברי הגורמים הפוליטיים, נתניהו העביר בימים האחרונים "מסרים ברורים" שאין בכוונתו להציע את אותה הצעה: לא רוטציה לבנט, לא שמונה שריונים ברשימת הליכוד אלא הרבה פחות, ולא הגבלת כהונה. לפי אחד הגורמים, "נתניהו מציג עכשיו עמדה קשוחה יותר מול בנט, ולמעשה פותח את כל המו"מ מחדש".

מימינה נמסר בתגובה "את ההחלטה להוריד את ממשלת השינוי מהפרק, בנט קיבל לאור המצב הביטחוני בתוך מדינת ישראל והוא לא ביקש ולא קיבל מהליכוד שום תפקיד ושום תמורה. הליכוד שמע על כך בתקשורת. בנט כעת עסוק בשתי משימות: הגנה על ישראל בתקשורת הבינלאומית, וניסיון להקים ממשלה לאומית יציבה בישראל". בליכוד הכחישו את הדברים. "הפרסום לא נכון. ראש הממשלה לא עוסק בפוליטיקה בעת הזו", מסרו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים