שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מגעים לביטול חובת הוויזה לארה"ב
ארדן נפגש עם השר
שגריר ישראל שוחח על הנושא עם השר האמריקני לביטחון המולדת • השניים סיכמו על הקמת צוות משותף לבחינת הכללתה של ישראל בתכנית הפטור מוויזות לארה"ב
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן | צילום: משלחת ישראל לאו"ם

שגריר ישראל בארצות הברית גלעד ארדן שוחח השבוע בטלפון עם אלחנדרו מיורקאס, השר לביטחון מולדת של ארצות הברית, ודן עמו בין היתר בהכללת ישראל ברשימת המדינות שאזרחיה לא חייבים להוציא וויזה כדי להיכנס למדינה – כך דווח ב'כאן חדשות'.

בהודעת משרדו של השר האמריקני נאמר כי השניים החליפו דעות בנוגע לצעדים שנוקטת ישראל כדי לעמוד בדרישות הסף כדי שישראל תוכל להיכנס לתכנית הפטור. גורם המעורה בפרטי השיחה שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי השניים סיכמו ביניהם על הקמת צוות משותף אשר יבחן את הכנסתה של ישראל לתכנית.

מדובר במהלך שצפוי להיתקל בקשיים מכיוון שעל מנת להיכנס לרשימה הנכספת, נדרש ששיעור מסורבי הכניסה מהמדינה יעמוד על פחות משלושה אחוזים, בעוד ישראל עומדת על ארבעה אחוזים ובתקופת הקורונה השיעור עלה לשישה אחוזים.

על פי הדיווח של גילי כהן, ארדן קיים מספר דיונים בנושא על מנת לבחון איך ישראל יכולה בכל זאת להיכנס לתכנית ואחת האפשרויות היא הקלה מסוימת בנושא, אך זו תלויה באישורו של השר האמריקני וכן באישור הקונגרס. דיונים נוספים התקיימו גם בישראל ובארה"ב, וצפויים להימשך.

השגריר ארדן הדגיש כי הוא רואה חשיבות גבוהה להכללת ישראל בתוכנית הפטור מאשרות של הממשל האמריקאי, ואמר כי קבלת ישראל לתכנית תמחיש את היחסים המיוחדים בין המדינות והעמים. השגריר ארדן ציין כי הוא ילווה אישית את קידום הנושא עד להשלמתו. השניים סיכמו כאמור כי יוקם צוות משימה משותף ישראלי-אמריקאי שיפעל ויציג את מסקנותיו למזכיר לבטחון המולדת ולשגריר.

בשנת 2017 דווח כי ירושלים הגיעה להסכמות עם וושינגטון, לפיהן ככל הנראה בתוך שנים בודדות לא נידרש לתהליך הארוך והמייגע. המהלך, בו מבקשים לבטל את החובה בקבלת ויזה כתנאי כניסה לאמריקה, יתאפשר בעקבות הסכם בין המדינות שיקנה לרשויות האכיפה של אמריקה את האפשרות לקבל מידע על ישראלים המוגדרים חשודים בביצוע פשעים חמורים, וכך למנוע את כניסתם לארצות הברית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים