שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מגעים לפגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי
דיווח
לאחר שמוקדם יותר היום פורסם כי רה"מ ימריא מחר לביקור בזק באיחוד האמירויות, דיווחים על מגעים מתקדמים לקיום פגישה בין נתניהו למוחמד בן סלמן במהלך הביקור
ראש ממשלת סעודיה, מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

לאחר שמוקדם יותר היום פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימריא מחר לביקור בזק באיחוד האמירויות, הערב (רביעי) דווח ב'כאן חדשות' כי ישנם מגעים מתקדמים לקיום פגישה נתניהו ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, במהלך הביקור.

ב'ווינט' דווח כי מי שאחראי על המגעים הוא ראש המוסד יוסי כהן, שסלל את הדרך לביקורו של נתניהו באבו דאבי. כהן פועל כעת לשכנע את יורש העצר הסעודי להגיע למפגש. נתניהו לא לוקח איתו כתבים והביקור שלו מוגדר "חשאי". הוא צפוי לשהות באבו דאבי שעות ספורות בלבד, ואז לשוב לארץ.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי ביקור נתניהו יהיה קצר, והפגישות ייערכו בשדה התעופה באבו-דאבי. נתניהו צפוי להיפגש עם יורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן-זאייד, ולשוב לישראל בשעות אחר הצהריים. לפנות ערב אמור נתניהו להיוועד בירושלים עם מנהיגי צ'כיה והונגריה.

בתוך כך, הערב פורסם ב'כאן חדשות' כי ישראל ואיחוד האמירויות החלו בדיונים לאפשר כניסת מחוסנים לשתי המדינות ללא צורך בבידוד. היעד לתחילת הפעלת הדרכון הירוק: חודש אפריל.

כזכור, נתניהו כבר נפגש בנובמבר עם יורש העצר בעיר החוף ניאום שבסעודיה, בפגישה שבה לפי דיווחים השתתף גם מזכיר המדינה האמריקני לשעבר מייק פומפאו. הפגישה נערכה אז באופן חשאי, אך בהמשך נחשפה ולפי דיווחים בעקבות הסרת התנגדותו לכך מצד בן סלמאן. לצד זאת, לא הושגה בה הסכמה על נורמליזציה ביחסים בין ישראל לסעודיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים