שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מגעים לשיתוף פעולה בין בנט וסער לגנץ
ציר חדש?
במקביל לפגישות של לפיד, בנט וסער מעלים הילוך ומגבירים את שיתוף הפעולה • גורמים בליכוד: "סער יקבל כל תפקיד בכיר שיבקש" • מרצ תמליץ על לפיד
בני גנץ, נפתלי בנט, גדעון סער | צילום: אתר הכנסת

יו״ר ימינה נפתלי בנט ויו״ר תקווה חדשה גדעון סער נפגשו ביום חמישי. מטעמם נמסר אמש (מוצאי החג) כי שוחחו שוב "לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה. במערכת הפוליטית מעריכים כי ייתכן ויקום ציר פוליטי חלופי, של בנט, סער וגנץ, שיפעל להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנט.

בתוך כך, גורמים בימינה הבהירו כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פועל על דעת עצמו וטענו כי הוא "לא מעוניין להקים ממשלת פיוס – אלא ממשלת שמאל". בינתיים, גורמים בתקווה חדשה תקפו את יו"ר יש עתיד: "לפיד מנסה לכפות עלינו ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. זה לא ילך. חבל על המאמצים שלו. המטרה צריכה להיות ממשלת אחדות".

ב'חדשות 13' דווח כי ברקע המתח בין שני מנהיגי המפלגות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לקיים פגישה עם בנט בימים הקרובים. גורמים בליכוד שצוטטו ב'ישראל היום' אמרו כי "לא מצליחים להבין את גדעון סער, יש פה הזדמנות נדירה להקמת ממשלה ימנית-לאומית יציבה כמו שתמיד קיווינו עם הליכוד, סער, בנט, הציונות הדתית והחרדים".

"גדעון סער הוא ימין, כל החבורה שלו אלו אנשי ליכוד לשעבר, אנשי ימין לאומי. הוא חייב להפסיק עם החרם המטופש הזה, יש פה אידאולוגיה ימנית לאומית לקדם. הוא יכול לקנות את עולמו בשעה אחת, יקבל כל תפקיד בכיר שיבקש, בזכותו תוקם ממשלת ימין. זו יכולה להיות עבורו מקפצה ענקית ליום שאחרי נתניהו, במקום זה הוא יימעך עכשיו מתחת ללפיד ובנט, יחבור לגוש השמאל ויעלם מהמפה תוך שנה-שנתיים".

ב'וואלה' דווח כי גנץ עדיין לא החליט אם להיענות לבקשת לפיד ולהמליץ עליו בסבב ההמלצות בבית הנשיא, ושוקל גם את האפשרות להמליץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט. מקורבים לגנץ הביעו הערב חשש ש"אם לפיד יקבל את המנדט ראשון, בנט יידחק לכיוונו של נתניהו".

על פי הדיווח, במקביל למאמצים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לגייס ממליצים לבית הנשיא, בנט וסער מגבירים את שיתוף הפעולה והמגעים ביניהם במאמץ להקים ממשלה בראשות הימין, שלא תיתמך על ידי הרשימה המשותפת. בהמשך הם ינסו לצרף לבלוק גם את יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולכפות על לפיד ממשלה בראשות גורם מהימין ולא בראשותו.

ב'כאן חדשות' דווח כי במפלגת 'ימינה' זועמים על הניסיונות של לפיד במהלך החג ועוד לפני כן, בסבב הפגישות שקיים עם ראשי המפלגות במטרה לקבל את המנדט ראשון. בגוש מתנגדי נתניהו יש מי שמנסים לגייס את יו"ר המפלגה נפתלי בנט בתמורה להבטחת רוטציה בראשות הממשלה. אם לפיד יקבל ראשון את המנדט, זה עלול לחתור תחת המהלך.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לפגישתם של סער ובנט כי ‏הוא "מקווה מאוד ששיחות התאום המתוקשרות בין ‎בנט וסער עוסקות בגיבוש דרישות מהותיות שהשניים יציבו במשותף כתנאי לכניסה לממשלת ימין של המחנה הלאומי (רפורמות במשפט, התיישבות, כלכלה וכו'), ולא חלילה בהקמת ממשלת שמאל מסוכנת שתישען על תומכי הטרור הערבים".

בתוך כך, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הודיעה כי המפלגה תמליץ גם על יו"ר יש עתיד. "‏הבטחנו ונמליץ על לפיד", כתבה בטוויטר. "מחזקת אותו במאמץ לקבל את המנדט אחרי שישיג רוב של ממליצים. כן, יהודים וערבים. גמרנו להיבהל מפסילה על בסיס גזע ומעדיפים להקים קואליציה שתבטא שותפות ושוויון מאשר חסינות למושחת". העבודה בראשות מרב מיכאלי צפויה להצטרף ולהכריז רשמית כי תתמוך בלפיד, אחרי שגם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע שכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים