שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מדאיג: עלייה של פי 3 במקרי דיכאון לאחר לידה
מתסמיני הקורונה
השגרה של כולנו השתנתה ואצל רבים ניכרת חרדת יתר ובהלה • ומה קורה לנשים שממילא רגישות סביב תקופת הלידה שלהן? נראה כי עתה עליהן להישמר יותר • מחקר
דיכאון בעידן הקורונה | צילום: Robert Kneschke, שאטרסטוק

אחת ההשפעות שמטילה מורא גדול ביותר על הציבור הכללי בעולם בצל הקורונה, ההגבלות והסגר, היא התרופפות הבריאות הנפשית.

ההשלכות רחוקות מלהתבהר ובינתיים אנשים חווים אותם בדרכים שונות. תופעה שנוגעת לנו כנשים, היא לאחר לידה – תקופה רגישה ממילא שהפכה בעת הקורונה לרגישה בכמה רמות.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אלברטה שבקנדה, העלה תוצאות לפיהן נשים חוות דיכאון אחרי לידה פי 3 מהמצב של לפני הקורונה. שיעור הנשים שדיווחו על תסמינים של דיכאון הקשור בלידה (בין אם לקראתה או לאחריה) עלה ל-41 אחוזים בהשוואה ל-15 אחוזים בלבד לפני התפרצות המגיפה.

בנוסף, שיעור הנשים שהפגינו תסמיני חרדה גבוהה עלה בחדות מ-29 אחוזים ל-72 אחוזים.

דיכאון לאחר לידה יכול להופיע ולהתפתח בכל זמן במהלך השנה הראשונה לאחר הלידה, לעתים הוא מופיע בפתאומיות ובמקרים אחרים הוא מתפתח בהדרגה.

במחקר נבדקו 900 נשים, מהן חלקן הגדול ילדו לאחרונה וחלקן ילדו במהלך 12 החודשים האחרונים. הנשים נשאלו בין היתר לגבי מצבן הנפשי בתקופה של לפני ואחרי הלידה.

תסמיני דיכאון עשויים להתבטא בצורה שונה מאישה לאישה. התסמינים הנפוצים יותר הם תחושת עצב ומצב רוח ירוד, אובדן עניין בעולם שסובב את האישה, מחסור באנרגיה, קשיי שינה ותחושת חוסר מסוגלות בהקשר של טיפול בתינוק.

ד"ר מרג'י דבנפורט, אחת ממחברות המחקר מסבירה כי "אמצעי הבידוד והריחוק הפיזיים והחברתיים שנחוצים כל כך כדי לרסן את התפשטות הנגיף גובים מחיר מהבריאות הפיזית והנפשית של רבים. אנחנו יודעות שלהשפעות של דיכאון וחרדה בהיריון ובתקופה שלאחר הלידה עשויות להיות השלכות מזיקות על הבריאות הנפשית והפיזית של האם ותינוקה שיכולות ללוות אותם גם שנים אחר כך".

לדברי ד"ר דבנפורט, ההשפעות של דיכאון במהלך ההיריון כוללות לידה מוקדמת, פגיעה בהיקשרות בין האם לתינוקה ועיכוב התפתחותי בתינוקות.

ואנחנו, כיהודים מאמינים ובטוחים שהכל מלמעלה, ממשיכים להתפלל ולקוות שנראה ונדע רק טוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים