שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מדובר בעניין ירדני פנימי – בעד לסייע"
גנץ מתייחס
שר הביטחון התייחס לאירועים האחרונים בירדן: "עלינו לעשות הכול כדי לסייע לירדנים בנושא הבריאותי-כלכלי, מקווה שבלשכת רה"מ ובמל"ל יאותו להגיש סיוע"
תגיות:
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (יום ראשון) בשיחה עם כתבים צבאיים לדיווחים על תוכנית להפיכה שסוכלה בירדן, ואמר כי "מדובר בעניין ירדני פנימי". לדבריו, "ירדן היא מדינת שלום, שכנה שלנו ובעלת חשיבות אסטרטגית, שמהווה את העומק האסטרטגי שלנו. אנחנו צריכים לשמר הברית הזו כאינטרס ביטחוני, מדיני וכלכלי".

גנץ הוסיף: "מבחינה בריאותית יש להם הרבה מאוד אתגרים בתחום הקורונה עכשיו ואני בעד שמדינת ישראל תיתן להם את כל הסיוע הנדרש. זה לא רק אני המחליט היחידי זה גם בלשכת ראש הממשלה. אבל אני מקווה שבלשכת ראש הממשלה ובמל"ל ייאותו להגיש כל סיוע אפשרי לירדן. באשר להתרחשויות הפנימיות שם כאמור, זה עניין פנימי שאני מציע שלא אנחנו נעסוק בו״.

ב'ווינט' דווח כי בירושלים מעריכים כי אף שירדן אינה מצהירה על כך רשמית, אכן נחשפה תוכנית להפיכה, והיא סיכלה אותה. עוד אומרים בירושלים כי ירדן עדכנה את ישראל בצינורות צבאיים שהמצב בממלכה תחת שליטה וכי אין כל חשש ליציבותה.

גם ארצות הברית אמרה הלילה שהיא עוקבת מקרוב אחר המצב בירדן ותומכת תמיכה מלאה במלך: "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הדיווחים ונמצאים בקשר עם בכירים ירדנים", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס. "המלך עבדאללה הוא שותף מרכזי של ארצות הברית, והוא זוכה לתמיכתנו המלאה".

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן א-סעוד, אמר כי היציבות של ירדן ושגשוגה הן "הבסיס ליציבות ולשגוג האזור כולו". הוא הבטיח תמיכה "נחושה ומתמשכת" בממלכה, שידעה עליות ומורדות ביחסים עם ריאד בשנים האחרונות. גם איחוד האמירויות הערביות, מצרים, הרשות הפלסטינית, עומאן, מרוקו פרסמו הודעות גיבוי לעבדאללה.

אתמול התעקש הרמטכ"ל הירדני כי הנסיך חמזה לא נעצר, אך הוא התבקש להפסיק בפעולות ובמהלכים שעשויים להיות מנוצלים לפגיעה בביטחון וביציבות של הממלכה. אלא שבהמשך הנסיך הדליף סרטון לרשת BBC ובו חשף כי הוא נתון במעצר בית ונמצא תחת מגבלות.

במהלך מערכת הבחירות תקף גנץ את נתניהו בנוגע ליחסים עם ירדן ואמר כי "היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והיחסים יכלו להיות טובים פי אלף. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים. יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את היחסים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים