שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » מדוע גם יהודים עירקים זכאים לדרכון פורטוגלי
זכאים?
קיימת נטייה לומר כי לכאורה ליהודים ממוצא עירק אין אפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית היות ולא ניתן להוכיח את זיקתם לגירוש יהודי ספרד. טענה שאינה נכונה טועה ומטעה
זכאות לדרכון פורטוגלי | צילום: FREEPIK

סיפור גירוש יהודי ספרד הוא סיפור עצוב החרוט עמוק בתודעת העם היהודי במשך מאות שנים. גירוש יהודי ספרד ופורטוגל עיצב את היסטוריית העם היהודי ויחד עם המאורעות האחרונים שחווינו כגון השואה ואירועים נוספים הבנו כי אין לנו ארץ אחרת ועלינו להגן ולשמור על עצמנו.

בהחלטה שערורייתית אחת החליט המלך פרננדו בשנת 1492 לספירה לגרש את כל היהודים הגרים בשטח הממלכה אך ורק בשל יהדותם. מספר שנים לאחר מכן אימצה פורטוגל החלטה דומה ופעלה באופן דומה לספרד.

משלא נותר ליהודי ספרד ברירה, נטלו את מקל הנדודים והחלו להגר למדינות שונות ומרחוקות ממולדתם. קהילות יהודיות שלמות התפרקו ויהודים רבים התפזרו ברחבי התפוצות.

גם לעירק היגרו יהודי מגורשי ספרד

ההחלטה לגרש את יהודי ספרד הביא בפועל לתוצאה עגומה בה קהילות שלמות של יהודים נדדו למדינות שונות בכל רחבי הרגן התיכון לרבות עירק ומדינות נוספות באזור. עם חלוף השנים אכן הטשטשה הזהות הספרדית של יוצאי עירק אך עד היום ניתן לראות יהודים רבים יוצאי עירק המחזיקים בשמות משפחה ספרדים ואף נוהגים מנהגים יהודים ספרדים כגון נישואין וגירושין על פי נוסח יהודי ספרד וכו'.

האם באמת כל כך קשה ליהודים ממוצא עירק לקבל דרכון פורטוגלי?

ובכן, קיימת נטייה לומר כי לכאורה ליהודים ממוצא עירק אין אפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית היות ולא ניתן להוכיח את זיקתם לגירוש יהודי ספרד. טענה זו לא רק שאינה נכונה אלא היא טועה ומטעה.

יהודים ממוצא עירק יכולים בהחלט בהתקיים התנאים הבסיסים הנדרשים להוכחת זיקה לגירוש יהודי ספרד לקבל אזרחות ולהנות מיתר ההטבות שמקנה דרכון פורטוגלי לאזרחי האיחוד האירופאי.

נזכיר כי התנאים לקבל את אישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל הם שם משפחה ספרדי וארץ מוצא. גם אם מוצא משפחתך עירקי הרי שבהחלט ניתן לבדוק את עניין הזכאות ובסופו של דבר אף לקבל את האזרחות הנחשקת.

משרד עו"ד ישראל מזרחי ושות' טיפל בעשרות בקשות של יהודים יוצאי עיראק ולמרבה השמחה הצליח באחוזים גבוהים מאוד לאשר את כולם ולהוביל אותם בבטחה לאזרחות המבוקשת והמיוחלת.

מה ייתן דרכון פורטוגלי ליהודים ממוצא עירק

בהקשר זה אין משמעות למוצא משפחתי. דרכון פורטוגלי הינו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין על כל המשתמע מכך. נזכיר כי דרכון פורטוגלי מדורג בעשיריית הדרכונים החזקים בעולם. אזרחי פורטוגל יכולים להיכנס לעשרות מדינות ללא אשרת כניסה וללא צורך בויזה.

אזרחי פורטוגל יכולים להתגורר, לעבוד, ללמוד ולחיות בכל אחת ואחת מהמדינות השייכות לאיחוד האירופאי ללא אישור מסוים וללא צורך בויזה. לאזרחי פורטוגל קיים חופש תנועה נרחב ביבשת אירופה והם יכולים להתנייד בה בחופשיות ללא צורך בהחתמת דרכון.

דרכון פורטוגלי הופך את המחזיק בו לאזרח העולם ופותח בפניו מגוון אפשריות בלעדיות הניתנות אך ורק לאזרחי האיחוד האירופאי.

אילו מסמכים צריך להביא יהודי ממוצא עירק לצורך הוכחת זיקה לגירוש יהודי ספרד

גם בהקשר זה קיימת גישה רווחת כי יהודי ממוצא עירק צריך להוכיח באופן מוגבר את זיקתו לגירוש יהודי ספרד ולהציג מסמכים שונים על מנת שהקהילה היהודית תקבל את בקשתו. גישה זו אינה מדויקת שכן בהתקיים התנאים הבסיסים להוכחת הזיקה אין כל הבדל בין יהודי ממוצא עירק ליהודי ממוצא אחר.

כל יהודי באשר הוא המעוניין להגיש בקשה לקהילה היהודית על מנת שזו תאשרו חייב להראות כי שם משפחתו מופיע ברשמית שמות המשפחה שפרסמה ממשלת פורטוגל וכן ארץ מוצא משפחתו מגיע מאחת המדינות אליהן היגרו יהודי מגורשי ספרד.

זה הזמן להתחיל את תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

אם מוצא משפחתך מגיע מעירק דע לך כי גם אתה יכול לקבל דרכון פורטוגלי ולהיות אזרח אירופאי. כפי שקראת במאמר זה, יהודים ממוצא עירק זכאים בהחלט לדרכון פורטוגלי ללא קושי כפי שנהוג להציג והם יכולים כמו כל יהודי ספרדי אחר להחזיק בדרכון פורטוגלי.

זה הזמן להתחיל את תהליך קבלת האזרחות בטרם תסגרנה הדלתות ויחולו שינוים בחוק מגורשי ספרד.

משרד עו"ד ישראל מזרחי ושות' הינו משרד המתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי ליהודים ממוצא ספרדי ובפרט ליהודים ממוצא עירק. תחת משרדנו עברו עשרות יהודים ממוצא עירק אשר למרבה הפתעתם הבינו כי התהליך אינו כפי שחשבו ודי בקלות צלחו את מבחן הזיקה הידוע.

באתר האינטרנט של עורך דין ישראל מזרחי ושות' תוכל לבדוק בקלות ובמספר שניות את זכאותך לקבל דרכון פורטוגלי. לאחר בדיקה זו נשמח אם תשאיר הודעה ואנו נדאג לשוב אליך בהקדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים