שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » מדוע תרם הנגיד מאות אלפי דולרים לבאבוב?
הציבור מחא כפיים
האדמו"ר סיפר על שיחתו עם הנגיד איזי אנגלנדר שהבטיח לתרום אלף דולר לכל אנשי החינוך של החסידות, בעקבות המאמץ שלהם במהלך המגפה, וביקש מהציבור למחוא לו כפיים
תגיות:
האדמו"ר מבאבוב והנגיד ישראל (איזי) אנגלנדר | צילום: דוב לענטשעווסקי

האדמו"ר מבאבוב סיפר לחסידיו במהלך 'דינר' שנערך במוצאי שבת האחרון לטובת המוסדות של החסידות, כי הנגיד המולטי מיליארדר, ישראל (איזי) אנגלנדר, הבטיח לתרום אלף דולר לכל המלמדים, מרביצי התורה ואנשי החינוך המכהנים במערכת החינוך של באבוב.

הרבי נאם במעמד ואמר כי "תהיה זו טובה לכולנו, אם נעניק הוספה למשכורת המלמדים, כי אי אפשר לחיות עם משכורת כזאת".

"מוצא שפתיך תשמור", ציטט הרבי את הפסוק בספר דברים, "אמרתי בפומבי כי לאור העבודה המאומצת של מלמדי תלמודי התורה במהלך תקופת התפרצות נגיף הקורונה וההתייצבות שלהם בעוז ובנחישות למען התלמידים, צריכים להראות להם הכרת הטוב והערכה".

כאן הרבי הפתיע את הנוכחים וגילה כי הוא התקשר לנגיד ותומך התורה, ישראל (איזי) אנגלנדר.
"אמרתי לו", גלל הרבי את תוכן השיחה בפני הקהל, "ישראל, דו מוזט מיר העלפן (ישראל, אתה חייב לעזור לי). אני רוצה לקיים את מה שנכתב 'מוצא שפתיך תשמור'. אני רוצה לתת להם משהו באופן חד פעמי כדי להראות להם את ההערכה שלנו לעבודה החשובה שהם עושים"."וויפיהל זאל מען זיי געבן (כמה ניתן להם)?" שאל הנגיד את הרבי.

חסידות באבוב | צילום: דוב לענטשעווסקי

"איך וויל זיי געבן טויזענט דאללער (אני רוצה לתת אלף דולר)", ענה הרבי. האדמו"ר המשיך לשוחח עם הנגיד ואמר לו "כי הוא מעוניין שהמענק יועבר לכל מי שעוסק בהרבצת תורה באיזה אופן שרק יהיה, כדי להראות שאנחנו מעריכים את המסירות נפש שלהם".

"גוט, איך בין מסכים (אני מסכים)", ענה הנגיד. "מ'רעדט דא פון אפאר הונדערט מלמדים (מדובר פה בכמה מאות מלמדים)", אמר הרבי בפליאה לנוכח ההסכמה המהירה.

הנגיד שוב פעם הפתיע את הרבי וסיפר לו: "השבת למדתי בדברי שלמה (ספרו של אביו של האדמו"ר הרה"ק רבי שלמה מבאבוב זי"ע) דרוש בעניין החזקת תורה". אנגלנדר גם ציטט לאדמו"ר מאמרי חז"ל ואמרות טהורות מתוך אותו דרוש.הנגיד סיים את השיחה עם הרבי: "למדתי את זה, אני שומע כי מדובר בכמה מאות אנשי חינוך ואני עושה את זה בלב שלם ובנפש חפצה".

הרבי סיים את נאומו כי מחיאת כפיים פחות הולמת לאירוע חסידי, אך הוא מבקש שהקהל ימחא כפיים, לא לכבודו, אלא לכבוד הנגיד. המוני החסידים שנכחו במעמד פרצו במחירות כפיים סוערות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים