שיתוף
תגובות
צרכנות » מדוע העיצוב הוא קריטי דווקא במטבח?
עיצוב פנים
איך עיצוב מטבח גרם לבעל הבית לקבל אישה חדשה? למה במטבח עיצוב ארגונומי כל כך חשוב? מעצב הפנים יוסי לוי מסביר מדוע כל אחד צריך להשקיע מחשבה בעיצוב המטבח
מטבח מעוצב | עיצוב: יוסי לוי | צילום: אסף פינצ'וק

"שנים שאני לא במטבח, מה לי ולמטבח?" כך התחלנו את פגישת ההיכרות עם בעלי בית לפני כמה חודשים.

"חביתה בלבד אני מכינה וגם זה רק שממש רעבה", אומרת לי האישה. בעלה כבר היה מיואש אחרי אינספור סדנאות לבישול שהוא שלח אותה, אבל ללא הועיל.

אבל לדבר הבא הוא לא ציפה.

בשעה טובה הם נכנסו לדירה החדשה שלהם לפני כשבועיים.

בעל הבית מתקשר אליי…

"תקשיב, נכנסתי לדירה חדשה אבל לא ציפיתי שאשתי גם תהיה חדשה".

חשבתי לעצמי בתמיהה, "מה הוא רוצה ממני"?

הוא אומר לי.. "הגברת לא יוצאת מהמטבח. כל היום מחפשת מתכונים מכינה מבשלת קוצצת אופה ומזמינה כל ערב אורחים. אני לא מאמין שזה אותו בנאדם".

מסתבר שהמטבח המפנק ורחב הידיים שתכננת לנו, נהיה מוקד עלייה לרגל עבורה, והיא כל כך נהנית להיות ולעבוד בו שהיא לא רוצה לצאת משם".

המטבח הינו מקום הכי שימושי בבית.

מספר הצעדים שאדם ממוצע הולך במטבח הינו גדול משמעותית ממספר הצעדים בבית כולו. את המטבח אנחנו פוגשים על הבוקר לקפה. לאחר מכן, שוב בהכנת ארוחת בוקר, סנדויצ'ים לילדים. ולאחר מכן מגיע זמן ארוחת צהריים. אתה לא מספיק לשים לב ומגיע זמן ארוחת ערב וכל זה עוד בלי לנשנש משהו מדי פעם בפעם מהמקרר ואני לא מדבר על אירוח חברים ובני משפחה בשבתות וחגים שמצריך התארגנות רבת שעות במטבח.

אין חולק שזהו החלל הכי שימושי בבית. המחשבה מאחורי עיצוב המטבח צריכה להיות בראש ובראשונה מחשבה אורגונמית דהיינו חישוב הנדסת אנוש בצורה מיטבית. שיהיה נוח למי שמכין קפה מהיכן לקחת את הכפית. הבאת הכוס וגישה לצנצנת הקפה ולבסוף למזוג את החלב, כל זה יהיה במרחק קצר ונוח.

חלל מטבח מרהיב | עיצוב: יוסי לוי, צילום: אסף פינצ'וק

לא פעם אני מקבל מלקוחות שמספרים לי שהפעולה הפשוטה של הכנת קפה בבוקר היא כה מסורבלת עבורם ולא נוחה וחבל! אחרי תכנון מיטבי של מהלך טוב חווית המטבח כיפית וזורמת ונוח לשהות ולתפקד במרחב הזה.

וכמו שכולנו יודעים ילד רעב לא לומד. כך שזה שיש תמיד אוכל בבית משפיע מאוד על רמת חיים איכותית ונאותה של כל יושבי הבית לכן ממליץ לכם להשקיע תשומת לב רבה בתכנון המטבח. אתם כבר תודו לי.

הכותב הוא מעצב פנים המתמחה בתכנון ועיצוב בתי מגורים ודירות יוקרה, חללי תצוגה ומשרדים בארץ ובעולם – האתר של יוסי לוי

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים