שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מדוע וכיצד קבעו את יום הסוכרת הבינלאומי
100 שנים לאינסולין
דמיינו לרגע שבכל פעילות שגרתית במהלך היום אתם צריכים לשמור על בלון באוויר, באיזון תמידי מבלי שהוא ייפול. לא פשוט בכלל
זהירות, סוכר | צילום: Nitiphonphat, שאטרסטוק

לפני 100 שנים, פריצת דרך מדעית ויוצאת דופן של ד"ר פרדריק בנטינג, רופא קנדי צעיר אלמוני ועני, הובילה לגילוי האינסולין. בנטינג איתר הורמון המופק בלבלב, שהיעדרו מוביל להתפרצות סוכרת מסוג 1 (המכונה גם "סוכרת נעורים") וקידם טיפול שמבוסס עליו.

לכן, ביום הולדתו של בנטינג, שחל ב-14 בנובמבר, נקבע יום הסוכרת הבינלאומי, בו מציין העולם את אחת ההמצאות, ששינו את פני ההיסטוריה ומצילה עד היום בחסדי שמיים את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

במהלך השנים התפתחו שיטות בטוחות ויעילות למתן אינסולין ופותחו טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות לשמור על ערכי סוכר מאוזנים במשך רוב היום. אולם, האתגר האמיתי הוא ניהול הטיפול במחלה כדי לשמור על הבריאות, איכות החיים ולהימנע מסיבוכים.

כדי לשמור על איזון רמות הסוכר בדם עדיין נדרשים מאמצים רבים בניהול הטיפול במחלה. אנשים עם סוכרת מסוג 1 חייבים לנטר כל הזמן את רמות הסוכר בגופם בכל שעות היממה – דבר שכרוך בדקירות, חישובים מדוקדקים של כמות הפחמימות באוכל ובהזרקות אינסולין על פי הצורך, תזונה מוקפדת וקבלת החלטות טיפוליות לאורך כל שעות היממה.

כל פעולה או פעילות שאינה מחושבת נכון עשויה להוביל לשינויים משמעותיים ברמות הסוכר – לעליות (היפרגליקמיה) או ירידות (היפוגליקמיה), מצב שאם לא יטופל באופן מידי עלול להיות מסכן חיים. לכן, הגיע הזמן שנדבר על זה.

מחקרים מראים שמעבר להשפעות הבריאותיות, הנטל הרב של טיפול במחלה עלול לגרום לסטרס עבור החולה. בסרטון ויראלי שיצרה חברת מדטרוניק יש המחשה ויזואלית של האתגר היומיומי שחווים אנשים עם סוכרת.

דמיינו לרגע שבכל פעילות שגרתית במהלך היום- בעת תפילת שחרית, ישיבה בסעודת שבת או נסיעה באוטובוס, אתם צריכים לשמור על בלון באוויר, באיזון תמידי מבלי שהוא ייפול. לא פשוט בכלל.

חברת מדטרוניק, כבר למעלה מ- 30 שנה מפתחת טכנולוגיות מתקדמות לניהול הסוכרת כגון משאבות אינסולין ומערכות לניטור סוכר רציף. בנוסף החברה מעניקה הדרכה אישית, לווי ושירות לחולי הסוכרת שמשתמשים בטכנולוגיות של החברה בכל שעות היממה.

מדטרוניק רואה חשיבות גדולה בהעלאת המודעות להתמודדות עם מחלת הסוכרת והבנת הקושי באיזון התמידי ביחד עם ניהול חיי שגרה יומיומית, ולכן יצרה את הסרטון הויראלי "הבלון הכחול" המקודם ברשת הדיגיטלית ומאפשר לכלל האוכלוסייה להשתתף בהעלאת המודעות לניהול הסיזיפי של מחלת הסוכרת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים