שיתוף
תגובות
דעות » מדוע כואב לנשות העסקים לשתף פעולה?
עצמאיות בחזית
בפינת הייעוץ העסקי מנסה אתי קצבורג לענות על שאלות ועל כאבים שעולים לנשות עסקים עצמאיות, מקרים שאיתם מתמודדים ביום יום • הפעם נקודה כואבת שמעלה עניין אמוני
שיתוף פעולה | צילום: fizkes, שאטרסטוק

שאלה: אתי, תודה על השאלות, ממש מתחברת כל פעם ולומדת, יש לי שאלה אחת מציקה ממש. האמת שהיא בכללית מציקה בחיים אבל כעצמאית – בעלת עסק אני חשה את זה על בשרי מאוד.

חוסר פרגון – המילה הכי לעוסה בארץ, הכי משומשת ויחד עם זאת המילה הכי כואבת. מדוע כשאני מבקשת עזרה מעסקים אחרים, או שיתוף פעולה, לא מוכנים לפרגן לי? לא מצליחה להבין את זה, מדוע כשאני פונה לעסקים בפועל, אחרי שנגמרים החיוכים המזויפים אני חוטפת כתף קרה, זה קשה לי, משגע אותי ואולי יש לך פתרון איך מתמודדים עם זה? תביני, בתחום שלי שיתוף פעולה יכול מאוד לעזור כי זה תחום שאני צריכה הרבה ספקים שמשלימים איתי, כשהמטרה היא זה נהנה וזה לא חסר, ועדיין מאוד מאוד קשה. אני מרגישה שהנקודה היא פחד של העסק האחר שאולי אקח לו או אגנוב לו משהו – כשבפועל זה ממש הפוך.

תשובה: טוב, הנושא שאת מדברת עליו באמת מורכב ולצערי שכיח מאוד. אנשים ועסקים שוכחים משהו אחד פשוט, על כל אחד נגזר מלמעלה כמה כסף הוא יקבל, וזה לא משנה כמה מאמץ הוא יעשה בכדי לשנות את זה. מחד, הנושא האמוני כאן חזק מאוד וככל שבנאדם מאמין יותר – הוא מפרגן לשני באהבה כי הוא יודע שזה לא יפגע בו, ודבר שני, נתינה גם אם היא נראית שעלולה לפגוע, מביאה אהבה.

נתינה אמיתית ושיתוף פעולה הדדי, יכולים לפתוח עולם שלם של קשרים ואנשים שבו אדם לבד לא תמיד מצליח להגיע אליהם, כך שזה שווה מאוד בכל המובנים. עסק שנותן לשני ומונע מאהבה ולא מאינטרסים – הסיכוי שלו להצליח ענק.

לשנות את העולם איננו יכולים, רק כן יכולה להמליץ לך באופן אישי, תהיי לפחות את מהצד הנותן ותראי איך תקבלי הכל חזרה בכפליים.

בהצלחה.

אתי קצבורג היא יועצת ומלווה עסקית, עיתונאית, מרצה ליזמים ולתקשורת בינאישית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים