שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מדוע קורא משרד הבריאות לצרוך ויטמין D?
המלצה מפתיעה
פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, ממליצה לאנשים חולי קורונה לצרוך ויטמין די, לאחר שנמצא מחקרית כי הדבר מסייע בהחלמה • כל הפרטים
ויטמין די | צילום: Yulia Furman, שאטרסטוק

בשורת מחקרים שנערכו ברחבי העולם, נמצא כי ויטמין D יעיל להפחתת הסיכון לדלקות אקוטיות בדרכי הנשימה, דבר המסייע להתמודדות בין היתר עם נגיף הקורונה.

חוסר של ויטמין D נפוץ בישראל ושכיח בקרב הציבור החרדי במיוחד. למרבה המזל, ניתן לצרוך ויטמין D  באמצעות מזונות העשירים בו כמו דגים (אמנון, פורל) ומוצרים המועשרים בויטמין. כמו"כ חשיפת העור, והזרועות לקרני השמש למשך 20 דקות מצטברות ליום עם קרם הגנה, תספק אף היא את הצריכה היומית הנדרשת.. 

לדברי פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, המינונים המומלצים בתקופת קורונה: לאנשים במשקל תקין – 800-1,000 יחב"ל ליום, לאנשים במשקל עודף – 2,000 יחב"ל ליום, לאנשים עם השמנת יתר – 4,000 יחב"ל ליום.

ההמלצה היא נטילת הטיפות על בסיס יומי, ולא פעם בשבוע. כמו"כ מדגיש אגף התזונה שאין לעבור את המינון המומלץ אלא רק בהתוייה של רופא או דיאטנית

בעת רכישת תכשיר ויטמין D בטיפות בבית מרקחת, יש לשים לב לריכוז הויטמין שקיים בטיפה. קיימים תכשירים בריכוזים שונים, ומומלץ שתבקש מהרוקח הנחיה ברורה – לגבי מספר הטיפות הנדרש.

למרות היכולת לצרוך ויטמין בתיסוף קובעת פרופ' אנדוולט כי "הדרך הטובה ביותר לשמור על תיפקוד מערכת החיסון ועל בריאות איתנה היא תזונה נכונה ובריאה המבוססת על מזון הבורא, מזון שקרוב לדרך בריאתו, טבעי ולא מעובד. תזונה כזו חיונית לתפקוד תקין של מערכת החיסון והקטנת הסיכון לחלות במחלות רבות, ביניהן מחלות אשר נגרמות על ידי נגיפים ושמירה על משקל בריא ותקין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים