שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מדוע רק ההסתה נגד מנדלבליט מטופלת?
אוחנה למ"מ המפכ"ל
"האם ההחלטה שאזרח שפונה ליועמ"ש ומעיר לו ולכן יעוכב וייחקר גובשה בתאום עם הפרקליטות? במה נבדל היועמ"ש מאנשי ציבור הסובלים גם הם מהצקות והמשטרה אינה מטפלת?"

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, פנה אל מ"מ מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן, ודרש לברר מי ממאבטחי היועמ"ש אביחי מנדלבליט הגיש את התלונה נגד שכנתו של מנדלבליט, לאחר שסיננה לעברו "פרשת משפטים בושה", כשלאחר התקרית נלקחה לחקירה בעיצומה של השבת.

במכתב שנושא את הכותרת "פגיעה חוזרת בחופש הביטוי של האזרחים", מתאר אוחנה את המקרה כפי שתואר ופורסם בכלי התקשורת, ובתגובת המשטרה לפיה, "שוטרים הגיעו למקום והתעקשו לקחת אותה לתחנת המשטרה בפתח תקווה לצורך חקירה, למרות שהודתה בדברים, שאין בהם כלל דבר עבירה", כשהוא מדגיש את העובדה כי "השכנה ביקשה בכל לשון של בקשה להמתין עם החקירה לצאת השבת, שכן היא שומרת שבת".

לדברי אוחנה, "במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים, החווים פניות העולות בתדירותן ובעוצמתן על הפניות המתוארות, שאינם זוכים לטיפול כזה מידי המשטרה? – אינני סבור שהמקרה המתואר חורג מחופש הביטוי הנתון לאזרחים, ועל כן אינני חושב שצריך לטפל בו. ובכל זאת – המשטרה בחרה לטפל בו ולא במקרים אחרים – ואבקש לדעת מדוע?".

השר לביטחון פנים ביקש לדעת "האם החלטת המשטרה שכל פנייה של אזרח ליועץ המשפטי לממשלה עולה לכדי 'הטרדה חמורה' ועל כן הפונה ייחקר, יעוכב ובמקרה הצורך ייעצר, גובשה עם הפרקליטות או על דעת עצמה, וכן האם הנוהל כתוב?". הוא מציין, כי "התנהלות זו של המשטרה מעלה חשש כבד ל'משטרת מחשבות' המצננת את הציבור – מימין ומשמאל – פן יביע את עמדותיו".

כזכור, בשבוע שעבר הביע אוחנה אי נוחות מהפרשה שיצאה מפרופורציות וטען, כי "מדובר במגמה רווחת כלפי אזרחים שהעזו לממש את חופש הביטוי וכי הדבר מעלה חשש מפני משטרת מחשבות" כאשר הוא הבטיח כי יבדוק את האירוע לעומק.

עוד אמר אוחנה, כי "צריך לזכור כי המשטרה לא מגיעה בלי שמישהו מתלונן. מי התלונן ובאיזה אופן? נצטרך לבדוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים