שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » ב-G7 התחייבו לחוקק מס חברות גלובלי
הסכם היסטורי
מדינות ה-G7 מעוניינות להחיל מס בינלאומי מינימלי, כך שמדינות לא יוכלו להתחרות ולהציע מיסוי נמוך יותר לחברות בינלאומיות
ועידת הg-7 | צילום: Maxx-Studio, שאטרסטוק

שרי האוצר של מדינות החברות בארגון הכלכלות המתועשות ה-G7 – ארה"ב, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, חתמו היום (שבת) על הסכם היסטורי בו הן מתחייבות לחוקק מס חברות גלובלי של מינימום 15%. זאת, על מנת למנוע מחברות ענק כדוגמת גוגל, פייסבוק ואמזון, להתחמק מתשלומי מס באמצעות רישום במדינות שנתנו להן פטור ולשים סוף לתופעת תשלום המס המועט.

מדינות ה-G7 מעוניינות להחיל מס בינלאומי מינימלי, כך שמדינות לא יוכלו להתחרות ולהציע מיסוי נמוך יותר לחברות בינלאומיות. שנית, החוקים יתוכננו כך שהחברות ישלמו מס במדינות שבהן הן מוכרות את השירותים או המוצר ולא במדינה שבה הן מכריזות על הרווחים כפי שנהוג עד כה.

שר האוצר הבריטי אמר בהכרזה הרשמית: "לאחר שנים של דיונים, הגענו להסכם היסטורי לרפורמה בתחום המיסוי העולמי המתאים אותו לעידן הדיגיטלי אך מעל הכול להבטיח כי הוא הגון. שהחברות הנכונות ישלמו את המיסים במקומות הנכונים. זהו רגע מעורר גאווה".

ההסכם רחוק מלהיות סגור וסופי. הצעד הבא ברעיון הוא להציג אותה בפני מדינות ה-20G במפגש שיתקיים בחודש הבא בוונציה, שם עלולה להתעורר התנגדות מצד מדינות כמו סין והודו, שיכולות לנסות ולטרפד אותה בנימוק שהיא פוגעת בתחרות הגלובלית החופשית.

בנוסף, השרים הסכימו על עידוד תאגידים שייקדמו מדיניות סביבתית ירוקה ועל הפיכת התחום הסביבתי לשקוף ולסטנדרט בקרב החברות, כך שמשקיעים יוכלו להחליט אם לממן אותן.

מחברת פייסבוק נמסר אודות ההחלטה: "זמן רב אנו קוראים לרפורמה בכלליי המיסויי העולמיים ואנו מברכים על ההתקדמות החשובה שהושגה היום בפסגה ה-G7. מדובר בצעד ראשון ואנו רוצים שהרפורמה הזו תצליח תוך שאנומודעים לכך שפייסבוק תאלץ לשלם יותר מיסים במקומות שונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים