שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מדינות מרכז אמריקה בפורום תמיכה למען ישראל
"אויבי ישראל הם אויבינו"
בראשות נשיא גואטמלה, חברי פרלמנט מקוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, גואטמלה, פנמה, הונדורס ואל סלבדור, סנטורים וחברי קונגרס אמריקאים, התקיים לראשונה הפורום
פורום מרכז אמריקה למען ישראל | צילום: פורום מרכז אמריקה למען ישראל

לאור העלייה החדה באנטישמיות העולמית, מדינות מרכז אמריקה קיימו הערב, יום ה' 29.07.2021 אירוע סולידריות וירטואלי חסר תקדים למען ישראל. הפורום התקיים על רקע גל חריף של אירועים אנטישמיים כלפי קהילות יהודיות, מבנים ומוסדות ברחבי העולם. בבריטניה נרשמה לאחרונה עלייה של 250 אחוזים באירועים אנטישמיים, ומקרים אנטי-ישראלים רבים ברחבי העולם התקיימו הן פיזית והן ברשתות החברתיות בצל מבצע "שומר החומות". על כן, מנהיגים מרחבי מרכז אמריקה התכנסו להביע תמיכה בישראל, ולמגר את תופעת האנטישמיות ושיח השנאה מחיי היומיום בארצותיהם.

6 מדינות מרכז אמריקה שלקחו חלק ב"פורום מרכז אמריקה למען ישראל"- גואטמלה, פנמה, הונדורס, אל סלבדור, הרפובליקה הדומיניקנית, וניקרגואה, חתמו במסגרת האירוע על הצהרת תמיכה בעם היהודי ובמדינת ישראל, והדגישו את מחויבותן לחנך את הדורות הבאים על השואה ולהילחם באנטישמיות, כולל להכיר בהגדרת IHRA: "אנו עומדים כנגד אנטישמיות ושנאה מכל סוג הן במדיניות והן מבחינה משפטית. אנו תומכים ב- IHRA כפי שעושות מדינות ומוסדות בעולם, כדי לפשט את אכיפת החוק ולהתמודד עם השלכות האנטישמיות בצורה נכונה וצודקת". האירוע התקיים בהובלת המרכז לאימפקט יהודי יחד עם התנועה למאבק באנטישמית (CAM), הליגה לידידות ישראל-גואטמלה, הקונגרס של גואטמלה והקהילה היהודית בגואטמלה.

נשיא גואטמלה ד"ר אלחנדרו ג'יאמטי: "גואטמלה דבקה, מכבדת ותומכת במאבק באנטישמיות", אמר, ונזכר במה שאמר בביקורו האחרון בישראל כי "אויבי ישראל הם אויבינו וחברי ישראל הם ידידינו". הוא הדגיש, "אנו מכריזים על חיזבאללה כארגון אויב למדינת גואטמלה, ומצהירים שלעולם לא נקבל השקעה כלכלית שעשויה להגיע מקבוצות או ממדינות המזוהות עם ארגון חיזבאללה ". עוד סיפר על חשיבות חופש הדת בגואטמלה, ועל היחסים ההדוקים בין קהילות שונות, המושרשים באמונות ובהיסטוריה המשותפת, "אברהם הוא אברהם שלנו, יעקב הוא יעקב שלנו והיסטוריה של עם ישראל מבראשית ועד היציאה ממצרים הייתה ניצחון שאנו, כנוצרים, וכיהודים, מכירים כמקור האמונה שלנו".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "אנו מודים על ההכרה בירושלים כבירתנו הנצחית. היה לי הכבוד לפתוח את שגרירות הונדורס בירושלים לצד הנשיא הרננדז. אנו עומדים כתף אל כתף במאבק בטרור העולמי. צעד אחד מרכזי הוא הוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק, ואני אסיר תודה על אלה שעשו את הצעד וקוראים לכל מדינה ללכת בעקבותיהם. היום אנו משתפים פעולה בנושא אנרגיה מתחדשת, תשתיות, חקלאות, מים ועוד ועוד. אנו רוצים להעמיק ולחזק את היחסים הללו, להגדיל את המסחר, לחתום על יותר הסכמים כלכליים ולשתף פעולה בבריאות."

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי, מסר על חשיבות הפורום ואמר: "זו הפעם הראשונה שכל כך הרבה מדינות ממרכז אמריקה מתכנסות כדי לתמוך בישראל ברגע קריטי בחיי היהודים ברחבי הארץ והעוֹלָם. אנו מעריכים את ההיסטוריה הארוכה, את האכפתיות שנתנו ממשלותיכם לעם היהודי במהלך מלחמת העולם השנייה, ואת תפקידו של שגריר גואטמלה באו"ם בשנת 1947, שהיה הראשון שהביע את תמיכתו במדינת ישראל. זה כבוד לנו לחלוק את האירוע החשוב הזה”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים