שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מדיניות ארה"ב לגבי הגולן לא השתנתה"
הכחשה רשמית
לפיד: "מי שמפיץ שמועות על ביטול ההכרה הזו פוגע בבטחון, פוגע בהכרזת הריבונות ומוכן לגרום נזק ממשי למדינת ישראל, רק כדי לפגוע בממשלה החדשה"
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה היום (שישי) הכחשה רשמית לדיווחים שממשל ביידן שוקל לבטל את החלטת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל: "מדיניות ארצות הברית לגבי הגולן לא השתנתה, הדיווחים שלא כך – שקריים".

שר החוץ, יאיר לפיד אמר בתגובה לדיווחים כי "רמת הגולן היא נכס אסטרטגי וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית. ארה״ב הכירה בריבונותנו על רמת הגולן ובחשיבותה האסטרטגית לבטחון ישראל. מי שמפיץ שמועות על ביטול ההכרה הזו פוגע בבטחון, פוגע בהכרזת הריבונות ומוכן (לא בפעם הראשונה) לגרום נזק ממשי למדינת ישראל, ולסכן את ביטחונה ואת יחסיה עם ארה״ב, רק כדי לפגוע בממשלה החדשה".

גורם מדיני בישראל הגיב הבוקר לדיווחים בארה"ב, שלא ברור עד כמה הם אמינים, ואמר כי "סוגיית רמת הגולן כלל לא עלתה בשיח עם האמריקאים. מובן מאליו כי רמת הגולן תישאר בריבונות ישראל לנצח".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בטוויטר: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והממשלה הנוכחית אף התחייבה להרחיב ולפתח משמעותית את ההתיישבות בה. כל ניסיון לערער על אחיזתנו שם מטעמים פוליטיים ובעזרת הפצת פייק ניוז נדון לכישלון. שָׁם הָרֵי גוֹלָן, הוֹשֵׁט הַיָּד וְגַע בָּם".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן: "‏רמת הגולן, תושביה וחשיבותה האסטרטגית הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית. לעולם לא נוותר על זכותנו על ארץ ישראל, וההתיישבות בה. מדיניותה של ארה"ב בנושא לא השתנתה, וכל ניסיון לפגוע בכך נועד להיכשל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בתגובה לדיווחים שוברו הגדיר כ"ביטול ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן" כי "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ – והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה עכשיו".

שר הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר אמר בתגובה לדיווח: "רמת הגולן היא חבל ארץ חשוב ובלתי נפרד ממדינת ישראל ותמיד תהיה כך. לכן, הנחתי את הגורמים המקצועיים במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל לגבש בהקדם החלטת ממשלה מורחבת לתמיכה ברמת הגולן ובקצרין במטרה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן".

ח"כ מירי רגב מ'הליכוד' תקפה את הממשלה החדשה: "אם אכן נכונים הדיווחים מארה״ב בדבר ביטול ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, הרי שחובבן יחסי החוץ וראש הממשלה בפועל יאיר לפיד מדרדר את ישראל ומוריד לטימיון את ההישג המדיני האדיר בהכרה האמריקנית ברמת הגולן. לצד ראש ממשלת ההונאה והקומבינה בנט, הם מתנהלים כטירונים מול הקורונה, חובבנים ביחסי החוץ ומסוכנים לביטחון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים