שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מדינת ישראל תמיד תגן על עצמה בעצמה"
בנט מצהיר
רה"מ: "מחלוקות זה, לא דבר רע. בטח לא בין אופוזיציה לקואליציה, וגם בתוך הקואליציה. אם תיכנסו לישיבה תשמעו חברותא בגמרא, וגם צעקות לשם שמיים"
תגיות:
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס טייס מסדר כנפיים ה 182 | צילום: Haim Zach / GPO

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל: "אסור לנו, כהנהגה, כחברה וכמדינה, לנוח על זרי הדפנה. תראו, כאן, בהר הרצל, מסביב לחלקת הקבר של חוזה המדינה, ניטעו בעבר עצי ארז על ידי ראשי מדינות מכל העולם. זה היה חלק מכללי הטקס. ראש מדינה היה מגיע ונוטע עץ בפסגת הר הרצל, וליד כל עץ יש שלט קטן, מי נטע, מתי נטע ובשם איזו מדינה".

"אבל אם אתם תעברו שם בין העצים, אחרי הטקס, אתם תשימו לב שחלק מהמדינות שנטעו את העץ – כבר לא קיימות. חלקן שינו את אופיין ושמן כתוצאה ממאבקים פנימיים. חלקן האחר הוכרעו על ידי מעצמות ומדינות אחרות. חלק מהמדינות כבר לא קיימות. נמחקו. אנחנו לא נגיע לשם, אסור לנו להגיע לשם. שני האיומים שתיארתי, קיימים גם היום. האיום מבחוץ ומבפנים".

"מדינת ישראל תמיד תגן על עצמה בעצמה, מפני כל איום חיצוני. ישראל לא תכבול את ידיה מלהבטיח את ביטחוננו. אנחנו נפעל בתקיפות, ביצירתיות וברציפות, מול איומים מתהווים, מרחוק ומקרוב".

"קיים גם איום פנימי שחווינו בשנים האחרונות וגם איתו צריך להתמודד. בתום סדרה של מערכות בחירות בלתי נגמרות, שהביאו את הקיטוב הפנימי לשיאו, הקמנו ממשלה. זאת לא ממשלה מובנת מאליה. זו ממשלת פסיפס יפיפיה".

"זו ממשלה שאני מודה, היא קמה מתוך אילוץ פוליטי, אבל כל יום שעובר מלמד אותי שהיא ממשלה רצויה מלכתחילה. ממשלה עם מחלוקות, דיונים, ממשלה שיודעת לא להסכים, אבל אנחנו לומדים תוך כדי תנועה איך לנהל את חילוקי הדעות: בשקט, ברוגע, בכבוד ובהקשבה. אנחנו לא רק מדברים, אלא גם שומעים את הצד שכנגד".

"אבל יותר חשוב מזה – אנחנו מצליחים, ממש אנשים ניצים בדעותיהם, להבין על מה אנחנו כן מסכימים. וזה המון. פשוט המון. רוב הדברים שמקרינים על החיים שלנו מוסכמים על כולנו, ולכן אנחנו יכולים, אנשים עם דעות מאוד שונות, להתקדם קדימה במהירות, בביצוע, בהרמוניה, ממש הרמוניה".

"מחלוקות זה, לא דבר רע. בטח לא בין אופוזיציה לקואליציה, וגם בתוך הקואליציה. מחלוקות לשם שמיים הן נשמת אפינו, נשמת אפה של המורשת היהודית. דורות על גבי דורות של מחלוקות הביאו להפריה. אם תיכנסו למשרד היי-טק אתם תשמעו צרחות לשם שמיים, אם תיכנסו לישיבה תשמעו חברותא בגמרא, וגם צעקות לשם שמיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים