שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מדינת ישראל תסייע ככל שתתבקש"
בנט למושל פלורידה
משלחת משותפת לצה"ל ולמשרד החוץ המריאו היום כדי לסייע לכוחות ההצלה בזירת האסון. מתנדבי זק"א ואיחוד הצלה יצאו גם הם לסייע לכוחות החילוץ
קריסת הבניין במיאמי | צילום: Felix Mizioznikov, שאטרסטוקקר

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב (מוצ"ש) עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בעקבות אסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד. ראש הממשלה הביע בפני המושל את תנחומיו בשם הציבור הישראלי על האסון הכבד וציין, כי מדינת ישראל תסייע לרשויות האמריקאיות ככל שתתבקש.

רה"מ בנט אמר למושל: "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצדכם בעת הקשה הזו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים. הנחיתי את כלל הגורמים בממשלת ישראל לסייע בכל דרך שתידרש".

גם שר הביטחון בני גנץ, שוחח הערב עם מושל פלורידה רון דה סנטיס, בעקבות אסון קריסת הבניין במיאמי. גנץ ביקש להשתתף בצער העם האמריקאי כולו, והביע תקווה לשלומם של הפצועים והנעדרים. שר הביטחון שוחח עם המושל על משלחת פיקוד העורף שתצא הלילה למקום, ואמר שמערכת הביטחון בישראל נכונה לסייע בכל נושא שיידרש בכדי להציל חיי אדם, ולסייע לנפגעים בכלל ולקהילה היהודית בפרט.

הלילה תמריא משלחת משותפת לצה"ל ולמשרד החוץ, שתפעל במוקד ההרס במיאמי, ארצות הברית, בו קרס בניין מגורים. בראש המשלחת יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא תכלול את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף, שהינם טובי המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה.
 
משימת המשלחת הינה סיוע למאמצי הצלת החיים באמצעות מיפוי האתגרים באתר ההרס, סיוע לקהילה היהודית במיפוי הנפגעים והניצולים ותמיכה בכוחות החילוץ המקומיים. את היערכות צה״ל למשלחת מוביל ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף איציק בר.
 
המשלחת תתקבל ע"י צוות הקונסוליה הכללית של ישראל במיאמי והקונסול הכללי, מאור אלבז-סטרינסקי, אשר מקפידים על נוכחות קבועה במקום והגיעו לאתר מיד אחרי האסון ונתנו סיוע ראשוני בביגוד, תרופות, מזון, תאורת חירום ועוד. הקונסוליה תסייע למשלחת צה"ל בקישור לרשויות החירום של מחוז מיאמי ומדינת פלורידה.

שר הביטחון גנץ אמר: "כמו בכל משימה לאומית, צה"ל ומערכת הביטחון מוכנים לתת מענה, לפעול ולסייע. נעשה כל מאמץ כדי להציל חיי אדם, לתמוך בקהילה היהודית ובידידתנו ארה"ב".

שר החוץ לפיד אמר: "למדינת ישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב, ולארה"ב אין חברה טובה יותר מישראל. ברגעים קשים כאלה, אנחנו מתייצבים לצד חברינו האמריקאים, ולצד הקהילה היהודית בפלורידה.
ההתגייסות של מערכת הבטחון ומשרד החוץ בצורה יעילה ומהירה היא אות כבוד למדינת ישראל".

כמו"כ משלחת מתנדבי זק״א בראשות קמב״ץ זק״א לכיש יוסי לנדאו תגיע למיאמי שבפלורידה ויחברו למתנדבי זק״א במיאמי במאמצים לאיתור וחילוץ נפגעים מהריסות מגדל המגורים שקרס, יחד עם כוחות החירום המקומיים.

חיים וינגרטן ראש אגף המבצעים בזק״א: "ביום חמישי האחרון קיבלנו את הדיווח הקשה על קריסת מגדל מגורים בן 12 בשכונה היהודית סורפסייד במיאמי שבפלורידה, לצערינו שלושה ימים לאחר הקריסה עדיין לכודים במקום עשרות אנשים, בתוכם גם אנשים מהקהילה היהודית. בני משפחתם משוועים לעזרה. עם קבלת הדיווח על האסון הכבד נערכנו בארגון זק״א לסיוע באיתור וחילוץ הנפגעים וטיפול בכבוד המת ללא הבדלי דת או גזע".

יוסי לנדאו קמב״ץ זק״א לכיש וראש המשלחת: ״לארגון זק״א נסיון רב בטיפול באירועי אסון, נעבוד יחד עם כוחות החילוץ המקומיים במטרה לנסות להציל ולאתר נעדרים. ובמקביל נסייע במתן כבוד המת לנפטרים. הניסיון הרב שיש לנו בזירת אסון בעולם יסייע רבות למחלצים בזירה".

משלחת נוספת שיוצאת בעקבות האסון במיאמי מתנדבים מיחידת חוס"ן (חירום וסיוע נפשי) של איחוד הצלה ימריאו הערב (מוצאי שבת) למיאמי כדי לסייע לנפגעי החרדה והטראומה הנפשית באירוע הקשה של קריסת הבניין ביום חמישי האחרון. המשלחת יוצאת בשיתוף ובסיוע של חברת אל על.

נשיא איחוד הצלה אלי ביר אמר, "לבקשת הפדרציה היהודית של ממיאמי שהדגישו לנו את המצב המיוחד בו נדרש באופן דחוף מענה ראשוני נפשי, מיד עם צאת השבת יצאו שישה אנשי מקצוע בכירים בתחום אשר יסייעו לקהילה ולמשפחות הנפגעים בשעות ובימים הקשים אותם הם עוברים".

מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק אומר כי "מטרת המשלחת הבכירה להעניק טיפול נפשי ראשוני לאלו שהיו עדים לאירוע ולקהילה באמצעות כלים אשר משמשים אותנו כאן בישראל באירועים קשים כגון האירוע הקשה במירון וקריסת הטריבונות בגבעת זאב. כמו כן, מטרתנו להעניק לקהילה תחושת סולידריות מצד תושבי ישראל. אני מודה לחברת אל על אשר מיד עם הפנייה הרימה את הכפפה ומאפשרת את יציאת המשלחת.

מנכ"ל אל על אביגל סורק אמר כי שיתוף הפעולה עם איחוד הצלה זה דבר טבעי עבור אל על. בכל 73 שנות קיומה של מדינת ישראל אנו מקיימים נסיעות ומשלחות למען הצלת חיים בכל העולם וזה כבוד עבורינו לסייע בכל דרך אפשרית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים