שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » מדיפאואר תרכוש מרכזים מסחריים בפנסילבניה
עסקה אסטרטגית
החברה תרכוש 5 נכסים בשטח כולל להשכרה של כ-67 אלפי מ"ר במטרופולין של פילדלפיה. ה-NOI הנוכחי של הנכסים, מעוגני סופרמרקטים – כ-26.5 מיליון שקל
פנסילבניה | צילום: f11photo, שאטרסטוק

חברת מדיפאואר, חברת נדל"ן מניב המתמחה ברכישה, ניהול והשבחת מרכזים מסחריים קהילתיים, מגדילה משמעותית את היקף נכסיה בארה"ב ומדווחת על העסקה הגדולה ביותר שביצעה עד היום לרכישת 5 נכסים במדינת פנסילבניה בסך כולל של כ-115 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל). העסקה תרחיב את השטח המסחרי המושכר של החברה בכ-60%, תגדיל את שווי נכסיה הכולל לכ-360 מיליון דולר ותאפשר למדיפאואר להאיץ את קצבי הצמיחה של פעילותה בארה"ב באמצעות המשך יישום אסטרטגיית ההשקעות במרכזים מסחריים המעוגנים בשוכרים המוגדרים חיוניים.

מדיפאואר מדווחת כי חתמה, לצד שותף, על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת פורטפוליו הכולל חמישה מרכזים מסחריים פתוחים, מעוגני סופרמרקטים, הממוקמים במטרופולין של פילדלפיה, במדינת פנסילבניה שבארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ-67 אלפי מ"ר.

מחיר הרכישה הכולל בגין הנכסים שנקבע במסגרת מכתב הכוונות יעמוד על סך של 115 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל), לא כולל עלויות רכישה והתאמות נוספות למחיר, ככל שיהיו. בכוונת הנהלת החברה לממן לפחות 65% ממחיר הרכישה באמצעות הלוואה מתאגידים פיננסיים.

בהתאם למצגים שהוצגו על ידי המוכר, ה-NOI הנוכחי של הנכסים הינו כ-8 מיליון דולר בשנה, ממוצע חוזי השכירות הינו כ-6 שנים, כאשר ממוצע חוזי השכירות של הסופרמרקטים בנכסים הינו כ-9.4 שנים, שיעור התפוסה הכולל בנכסים (כולל הסופרמרקטים) עומד על כ-89% וממוצע דמי השכירות למ"ר הינו כ-12 דולר לחודש.

עוד עולה מהדיווח כי ככל ותושלם עסקת רכישת הנכסים, תחזיק החברה ב-80% מהנכסים ואילו השותף יחזיק ב-20% מהנכסים.

מנכ"ל מדיפאואר רון שטרן ציין כי "מדיפאואר הציגה חוסן עסקי בתקופת משבר הקורונה וזאת הודות לכך שמרבית שטחי המסחר בנכסי החברה מושכרים לסופרמרקטים ובתי מרקחת, המוגדרים כסקטורים חיוניים, שאף נהנו בתקופת משבר הקורונה מעלייה בהיקף המכירות. שיעור גביית דמי השכירות בנכסי החברה הגיע ברבעון השלישי של 2020 לכ-94%, וגם חוב דמי השכירות הקיים נפרס לטווחי זמן קצרים, וצפוי להיות משולם במלואו.

"התנהלות זו בעת משבר הקורונה, כמו גם חוסנה הפיננסי של החברה וזיהוי של הזדמנויות השקעה בשוק האמריקאי עמדו בבסיס הצלחתנו לחתום היום על מזכר הבנות לעסקה אסטרטגית עבור מדיפאואר בהיקף של כ-115 מיליון דולר. מעבר לאפשרויות ההשבחה שאנו מזהים בתיק הנכסים הנרכש, העסקה תחזק את פורטפוליו הנכסים שלנו בצפון מזרח ארה"ב, ואת יכולות הניהול והתפעול של החברה על מנת ליצור תזרים מזומנים איכותי וצומח לאורך זמן.

"אנו נמשיך לשמור על המיקוד העסקי והגיאוגרפי של מדיפאואר כאשר רכישה זו מבססת את מעמדה של החברה כגורם דומיננטי בשוק המרכזים המסחריים מעוגני הסופרמרקטים במטרופולין פילדלפיה. בכוונתנו להמשיך ולפעול לאיתור הזדמנויות השקעה ולהרחיב את בסיס פעילותה של מדיפאואר, בהתאם לאסטרטגיה העסקית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים