שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מושלת מדריד: "ישראל הצטיינה בניהול המשבר"
משבר הקורונה
מושלת מדריד שספגה מכה קשה של אלפי מתים כתוצאה מהידבקות מנגיף הקורונה מציינת את "השימוש בטכנולוגיה והתקשורת בין הממשלה והאזרחים במהלך המגפה" כמשהו שניתן ללמוד ממנו
מדריד, ספרד | צילום: Eszter Szadeczky-Kardoss, שאטרסטוק

נתוני משרד הבריאות במחוז האוטונומי במדריד מצביעים על שיעורי הידבקות גבוהים מהממוצע ביחס לגודל האוכלוסייה ומספר גבוה במיוחד של מתים מהשפעת הנגיף.

על פי נתונים רשמיים של הממשלה הפדרלית מהשבוע האחרון, במחוז מדריד נדבקו בנגיף כ 70,000 תושבים ומתו כ-9,000. יש לציין כי בעיר עצמה מתגוררים כ-6 מיליון בני אדם.

בראיון ל'ישראל היום' הסבירה איזבל דיאז-אסויו, העיתונאית לשעבר בת ה-41, שנבחרה רק לפני חודשים ספורים לכהן כמושלת מדינת המחוז האוטונומי במדריד מטעם 'מפלגת העם' השמרנית, כיצד שאבה את המקור להשראה בטיפול בנגיף ממדינת ישראל.

בניגוד לממשל הפדרלי, דיאז-אסויו הבינה בשלב מוקדם יחסית את גודל הסכנה והחלה בנקיטת צעדי סגר לפני שהממשלה שהתנהלה באיטיות רבה בניהול המשבר הכריזה על צעדים שכאלו.

"לישראל יש בעיני מקום מיוחד מבחינה דתית ובגלל מה שאנחנו יכולים ללמוד מכם, גם בהקשר לקורונה – השימוש בטכנולוגיה והתקשורת בין הממשלה והאזרחים במהלך המגפה. ישראל עשתה עבודה מצוינת במשבר. ישראל מאוד מתקדמת גם בענייני אבטחה ותיאום בין שירותי החירום וביצירת תעסוקה וחברות סטארט אפ. אתם מאוד מתקדמים בתחומים הללו".

מדריד מהווה כידוע אחת הערים המתוירות ביותר על ידי ישראלים ובעולם כולו, המשבר הבינלאומי גרם לקריסת התיירות בעיר הגדולה. "אנחנו אחת המדינות המבוקשות ביותר בעולם מבחינה תיירותית, ומדריד היא שער הכניסה למדינה. הרבה טיסות מגיעות לכאן, ביום ובלילה. צפיפות האוכלוסייה כאן גבוהה. נוסף לכך, הממשלה הפדרלית הגיבה באיחור, וכשהיא הגיבה, הווירוס כבר התפשט בספרד. לכן היינו אחד האזורים שנפגעו ביותר”.

לדבריה, "ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות, שהביעו סולידיות עם ספרד ועמה בזמנים הקשים – עבורי הייתה לתמיכה הזו חשיבות מיוחדת מאחר שאני מרגישה מאוד קשורה רגשית לישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים