שיתוף
תגובות
חדשות » מהומות הבוקר בכותל המערבי בתפילת ראש חודש אדר
הפרובוקציה החודשית
לפרובוקציה החודשית הפעם הגיעו יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב וח"כ פרופסור אלון טל
ליל שלג בכותל | צילום: הקרן למורשת הכותל

הבוקר (ד) קבוצה קטנה מאוד של נשים רפורמיות מנשות הכותל בראשות ח"כ גלעד קריב הגיעו לרחבת הכותל המערבי והחריפו את מאבקם כפי שהצהירו בשבוע שעבר כי מטרתם הינה להגיע ולהפגין בכותל על השקפת עולמם בתחומי אופי הדת במדינת ישראל, והגיעו לאלימות פיזית.

יצוין כי ח"כ גלעד קריב בחר להגיע לאירוע זה למרות פניית נשיא המדינה מר יצחק הרצוג אליו כי "נוכחותו מלהיטה את הרוחות והופכת את רחבת הכותל המערבי לשדה קרב".

בהודעה שפרסמה הבוקר הקרן למורשת הכותל המערבי אמרה כי קבוצה זו פרצה באלימות קשה את המתחם שיועד להן  ובכך הפרה שוב את כלל הסיכומים שנעשו עימם על ידי נשיא המדינה ומשרד המשפטים. קבוצה זו פעלה באלימות נגד מתפללות אורתודוכסיות ודחפה אותן ביציאתן מהמתחם כשהן ביקשו להגיע לאבני הכותל. קבוצה זו הלהיטה את הרוחות והפרה בצורה מחפירה את הסדר הציבורי והפריעה למאות המתפללים והמתפללות שהגיעו הבוקר וביקשו להתפלל לכבוד ראש חודש אדר.

עוד אמרו בקרן למורשת הכותל המערבי כי הם פונים לכל מי שהכותל המערבי יקר להרחיק משריד בית מקדשנו מחלוקות והפגנות. וכי יש לזעוק בכל מקום בעולם נגד המבקשים להחריב את הכותל המערבי וקדושתו.

יצוין כי אל מול "נשות הכותל" והרפורמים – הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש בכותל המערבי, מאות בנות חרדיות ודתיות שהגיע למקום בעשרות אוטובוסים, בפעילות של מרכז ליב"ה, כדי לחצוץ בין הכותל לנשות הפרובוקציה ונציגי הרפורמים ולא להפשר להם להפריע לתפילה ההמונית.

מנגד, "נשות הכותל" ונציגי הרפורמים התפרעו מול סדרני הכותל וניסו להתגרות בהם ולהפריע לעבודתם השוטפת לשמור על הסדר במקום והפריעו לתפילת האלפים בעזרת הגברים והנשים.

אורן הניג מנכ"ל ליב"ה, אמר בתגובה כי "קריב הרפורמי לא בוחל בשום דרך כדי לבזות בפומבי את קדושת הכותל המערבי, ובניגוד להבטחותיו לנשיא המדינה – הוא השתמש הבוקר בחסינותו לקיים פרובוקציה הזויה בעיצומה של תפילת ראש חודש, והכל בחסות ממשלת בנט – כהנא שהכריזה חורבן על המסורת והצביון היהודי".

"הכותל המערבי הוא הבית של כל עם ישראל. לא ניתן לחללו. נעמוד כחומה בצורה, חילונים, דתיים וחרדים ונמנע את החרפה. נעצור את המיעוט הרפורמי המבקש להשתלט על הדת בישראל ולזרוע הרס בגיור, בכשרות, בנישואין ובכותל המערבי. אני משבח את מאות "בנות ליב"ה" שהגיעו הבוקר מכל רחבי הארץ לתפילה בכותל כדי למנוע את חילול המקום הקדוש".

מנגד, בהודעה שפורסמה מטעם הנשים הרפורמיות פורסם כי "אנחנו מביעות כעס ואכזבה קשה מהתנהלות ממשלת ישראל, אשר ממשיכה לגרור רגליים ואינה מיישמת את מתווה הכותל כפי שהתחייבה. האיתותים המגיעים מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, מאדריכלי מתווה הכותל, כאילו לא יוכל ליישם את מתווה הכותל בממשלה הנוכחית, מעוררים כעס ודאגה רבה".

גם ח"כ קריב פרסם הודעה בה אמר כי "איננו מתכוונים לוותר על הזכות של כל יהודי ויהודיה להתפלל כמנהגם בכותל. אני מצפה מראש הממשלה, שהקים את רחבת התפילה הזמנית בהיותו שר התפוצות, לממש במהירות את פתרון הפשרה בו תומכים רוב ברור של אזרחי ישראל ויהודי העולם. רוח השינוי והפיוס של הממשלה החדשה לא יכולה לפסוח על אתר התפילה המרכזי של העם היהודי ואין כל סיבה להמשיך ולהעניק לקיצונים ולמסיתים פרס ורוח גבית".

ח"כ טל: "מביע צער על ההתעקשות להפוך את המקום הקדוש ליהדות לזירת קרב, ולמנוע מנשים לממש את זכותן הבסיסית לתפילה לפי מצפונן. החוויה החודשית מזכירה לנו שהמצב הנוכחי בלתי נסבל. עם ישראל ראוי להסדר שמכבד את כל הזרמים ביהדות".

יצוין עוד כי בקרן למורשת הכותל ציינו כי באירוע היום בנוסף לאלימות הפיזית לטענתם, "הקבוצה הוסיפה חטא על פשע כשלעיני שוטרי הכותל ומאבטחי הקרן למורשת הכותל המערבי הוציאה אישה מתחת בגדיה, צמוד לגופה, ספר תורה.

"'הקרן למורשת הכותל המערבי' מביעה את זעזועה מאירוע נורא וקשה של חילול הקודש זה מול אבני הקודש. הקרן מביעה את זעזועה גם משימוש במשרוקיות בעת המאבק של הקבוצות אחד כנגד השני".

בתגובה אמרו נשות הכותל: "הפצת השקרים כאילו נשות הכותל הרימו יד על מתפללות בכותל היא חלק מאותו מסע הסתה, שנאה ודמוניזציה מתמשך כלפי נשות הכותל, שסופו יהיה שפיכות דמים בכותל המערבי. כרגיל, נשות הכותל הותקפו באלימות במקום, ומאבטחי רב הכותל לא עשו דבר על מנת להגן עליהן. רב הכותל רבינוביץ – דם המתפללות יהיה על ידיך!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים