שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » מהו האימון שיהפוך את החלום האישי למציאות
להתאמן נכון
תמיד רציתם לדעת מתי טוב להתאמן? באיזה שעות? על מה לעבוד? והיכן להקדיש את מיטב המאמצים? מאמן הכושר של 'קרית הילד', ישראל וייס מסביר בטור מקצועי
האימון במינון הנכון | צילום: shutterstock

כמאמן, אני רגיל לקבל הרבה שאלות אשר מופנות אלי – מתי טוב להתאמן? באיזה שעות? בוקר צהרים, חצות הלילה או עלות השחר.

עוד שאלות כמו – מהו האימון או תרגיל הקסם שיהפוך את החלום האישי שלי למציאות. על מה לעבוד, והיכן להקדיש את מיטב המאמצים.

התשובה שלי תמיד: תלוי! כמו בכל דבר בחיים, גם בפעילות גופנית אין שחור לבן. הרבה צבעים יש בקשת, וחשוב שכל אחד ואחת ימצאו את הזמן המתאים להם שממנו יוציאו את התפוקה שהם זקוקים ומחפשים לאורך זמן.

לדוגמא, אבי הוא בחור מאוד חיוני ואנרגטי בשעות הבוקר, אך בשעות הערב לאחר העבודה הוא מותש ועייף. ולכן לאבי יהיה נכון להתאמן בעיקר בבוקר. בני לעומתו, מתקשה לתפקד בשעות הראשונות של הבוקר, והחיוניות שלו מגיעה לאורך היום עד לשעות הערב. לכן לבני יהיה נכון להתאמן דווקא לאחר העבודה בשעות הערב.

כנראה שרובכם ישאל. עדיין היכן בכל זאת יהיו יותר יתרונות? ושוב, התשובה לכך כי כל זמן והיתרונות שלו. לצורך העניין, אימון בוקר ייתן את החיות והאנרגיות הטובות במהלך היום ועוד הרבה יתרונות, ואימון ערב יספק לכם שינה טובה ואיכותית ועוד שלל יתרונות. אך במה שלא נבחר, מאוד חשוב לאחר שמצאנו את הזמן המתאים, להקפיד ביתר שאת שלא לזוז משם יותר ולא לשנות. להתמיד. ההתמדה היא בעיקר מה שתקבע, והיא הבסיס והמפתח לכל מטרה ומטרה.

לגבי תרגיל הקסם, אין באמת תרגיל כזה או אחר שיתאים לכל אדם ואדם. אחד שישפיע על כולם באותו אופן ואותה צורה. כי כל אחד ואחד הרי בנוי בצורה שונה ומקבל בצורה שונה. לדוגמא, לאבי יש רגישות בחלק מסוים בגוף ולכן אם יגיע לחדר כושר כדי לחקות את התרגיל של בני, לא רק שלא יפיק תועלת, אלא אולי אף יוכל להזיק לעצמו חס ושלום. מכיוון שאבי נדרש לעבוד עם מאמן לפי היכולות והמטרות שלו, ולא של מישהו אחר. אחרת, דני יחקה את אבי שמחקה את בני ששמע פעם על התרגיל מגדי…

בשביל לדעת מה הכי נכון בשבילי ולמצוא את הדרך למטרה הזאת ובלי להיפגע מוכרחים להכניס לתמונה את המאמן האישי שמתווה עבורכם את תוכנית האימון האישית. אחרת תגלו בכלל שמישהו עשה עליכם תרגיל.

הכותב הוא מאמן כושר ותזונה בפנימיית 'קרית הילד' ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים