שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מהלך הדגל של שר הדתות במבוי סתום
בגלל סכסוך עבודה
מהלך הדגל של שר הדתות במבוי סתום. הסיבות: קשיים בהקמת יחידת הפיקוח ומאבק עובדי הרבנות. השר כהנא: "התוכנית תיכנס לתוקף במלואה כמתוכנן"
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הרפורמה בכשרות עלולה לא לצאת לדרך במועדה המקורי, 1 בינואר 2023, בין השאר בשל סכסוך העבודה ברבנות הראשית ועיכובים בהקמת יחידת פיקוח – כך אומר גורם בכיר לעורך ערוץ יהדות של "ישראל היום", חנן גרינווד.

ברבנות הראשית ובמשרד הדתות מתמודדים בחודשים האחרונים עם אתגרים שנובעים מהצורך להקים יחידה חדשה שתהיה ממונה על מערך הכשרות, כמו גם מהנתק המוחלט זה חודשים ארוכים בין שר הדתות מתן כהנא לרב הראשי יצחק יוסף, המכהן כנשיא מועצת הרבנות הראשית.

כחלק מהרפורמה בכשרות הבטיח שר הדתות להקים יחידה גדולה שתפקח על פעילות התאגידים הפרטיים שיספקו שירותי כשרות, אך עד עתה לא מונה לה מנהל – בין השאר, משום שלא התקבל אישורו של נציב שירות המדינה לכך. בסביבת השר טוענים כי מדובר בעניין של שבועות ספורים עד שהנושא ייפתר, אך אם הוא יידחה – עלול הדבר לדחות את כל הקמת היחידה.

המכשול האקוטי יותר מגיע מצד עובדי הרבנות הראשית, שפתחו לאחרונה במאבק על שכרם. הסיבה: דרישת משרד האוצר שיחתמו על הסכמי עבודה חדשים שיעגנו את שכרם כפי שהיה עד כה, אשר נמוך בהרבה מזה שיקבלו עובדים חדשים. יו"ר ועד עובדי הרבנות ביקש בסוף פברואר מנציב שירות המדינה שיסייע להם בסכסוך שיש להם בעניין, בטענה כי לא ייתכן שהם לא יקבלו אותם התנאים שיקבלו העובדים החדשים.

לאחרונה הגיש ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שאילתא לשר הדתות בנושא היחידה החדשה – מה מצב הקמתה, כמה תקנים הוקצו לה ומה היחס בין תנאי ההעסקה של העובדים הוותיקים לחדשים.

"ייתכן שהרפורמה תידחה בשל האתגרים ולא תצא לדרך במועד הנקוב", אמר הגורם הבכיר. יש לציין כי חלק מהאתגר נובע מכך ששר הדתות כהנא מעוניין בתמיכת הרבנים הראשיים למינויים שהוא מבצע, כחלק מהקמת היחידה הממונה, אך הרב יוסף מסרב לפגוש אותו או לשתף פעולה.

גורם שעוסק בתחום ציין כי הדבר אינו מהווה מחסום בפני הרפורמה, מכיוון שאם הרבנות מסרבת לשתף פעולה בעניין, יש דרכים לפעול בלעדיה.

"לאורך כל דיוני רפורמת הכשרות חזרנו והדגשנו שמה שצריך באמת הוא רפורמה מקצועית ועניינית, ולא רפורמה של בעלי אינטרסים שההלכה לא בראש מעייניהם, אלא כסף ורווחים", אומרים בארגון "כושרות".

מלשכת השר כהנא נמסר כי "ההכנות ליישום השלב השני של תוכנית הכשרות (כניסת תאגידי כשרות פרטיים) נמצאות בעיצומן, והיא תיכנס לתוקף במלואה כמתוכנן. בימים הקרובים תיבחר החברה שתלווה את יישום התוכנית לייעול מערך הכשרות, לרבות הקמת יחידת 'הממונה על הכשרות', ובשבועות הקרובים תחל בעבודתה עם נציגי הרבנות והמשרד לשירותי דת. קידום ההליך לאיוש משרת הממונה על הכשרות ממתין לאישור נציבות שירות המדינה, שאמור להינתן בקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים