שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מהם הפירות והירקות הנמכרים ביותר בישראל?
סקר ט"ו בשבת
הפירות והירקות הנרכשים בתדירות הגבוהה ביותר הם העגבנייה והמלפפון, אחריהם הבצל ותפוח האדמה. בפירות מככבים הבננה ותפוח העץ. ומהו כוחו של ההרגל בבחירה של פירות
תגיות:
סל פירות וירקות | צילום: shutterstock

מהם הירקות והפירות הנמכרים ביותר בישראל? לקראת ט"ו בשבט מפרסמת חברת "חקלאי גרנות" את תוצאותיו של סקר הקובע מהם הפירות והירקות אותם רוכשים הישראלים בתדירות הגבוהה ביותר. בסקר, אשר בוצע על ידי מכון שריד, השתתפו 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה ומתוצאותיו עולה, כי בירקות, חמש קבוצות מובחנות בסל הקניות: עגבנייה במקום הראשון, היא נמצאה כנרכשת בתדירות של 91% כלומר, כמעט בכל קנייה. אחריה מלפפון בתדירות רכישה של 88%, שלישי בצל בתדירות של 73%, אחריו תפוח אדמה עם תדירות רכישה של 64% וסוגר את החמישייה פלפל האדום, אשר נרכש בתדירות של 61%. עוד עולה מהסקר, כי גזר וחסה נרכשים בתדירות של כ-45%, כמעט מחצית ממספר הקניות, ואילו בטטה, כרוב, אבוקדו ופטריות, נרכשים בשיעור של כ-30%, כשליש מהפעמים. 

בפירות הובחנו ארבע קבוצות בסל הקניות: המובילה היא בננה, היא נמכרת בתדירות של 67%. אחריה תפוח עץ בתדירות רכישה של 62%, אבטיח נרכש בעונה בתדירות של 52% ורביעי ענבים, עם תדירות של 37%. אחריהם, נרכשים תפוז ואפרסק בתדירות של כ-35% ואגס ושזיף בשיעור של כ-20% מתדירות הקניות. 

תוצאות הסקר מגלות, כי אופן הבחירה של פירות וירקות מונע בעיקר מכוח ההרגל. 85% מהנשאלים השיבו כי הם קונים את הפירות והירקות שהם רגילים לקנות, 37% רוכשים לפי מתכונים שהם רוצים להכין ו-31% רוכשים פירות וירקות חדשים שמעניינים אותם. 17% רוכשים מה שזמין. עוד עולה מהסקר, כי הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש פירות וירקות בתפזורת. 70% השיבו כי יעדיפו לרכוש באופן שיוכלו לברור ולבחור, לעומת 3% בלבד שמעדיפים לרכוש פירות וירקות ארוזים. 23% מהנשאלים השיבו כי אין להם העדפה לאריזה או תפזורת ו-4% ענו כי זה תלוי בירק או הפרי. תוצרת כמו עגבניות שרי, פטריות, תפוזים, גזר ולקטי ירקות מקבלת עדיפות לרכישה באריזה. 

הקריטריונים המובילים לבחירה בפירות וירקות הם טריות, מחיר ובשלות. 77% השיבו כי יבחרו תוצרת על פי מידת הטריות, 66% לפי מחיר ו-44% לפי מידת בשלות הירק/פרי. 12% טענו כי הקריטריון החשוב ביותר עבורם זה היותה של התוצרת החקלאית תוצרת ישראלית. ברוב הקריטריונים לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים. הבדלים מסוימים נמצאו בין קבוצות גיל לדוגמא בנושא חשיבות הטריות, מעל ל-80% מבני 45 ומעלה בחרו את הקריטריון כחשוב ביותר, לעומת חשיבות של 72% בקרב בני 18-24. 

"חקלאי גרנות" הנה חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות. בית האריזה של חקלאי גרנות פועל תחת כשרות הרב אפרתי ובד"צ עדה חרדית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים