שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » מהפכת תחבורה בכבישי בנימין – הוספת כניסות לירושלים
בהובלת ישראל גנץ
לדברי ראש המועצה בעדכון לתושבי בנימין, הכביש האסטרטגי באזור הוא כביש עתידי שייצא מאזור שער בנימין לעבר עטרות. זהו כביש 45 שתיכנונו כבר נמצא בשלבים מתקדמים
הודעת מועצת בנימין | צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים פרסם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ עדכון לתושבים המבשר על מהפכת תחבורה של ממש בכבישי בנימין במסגרתו החל תכנון להרחבת כביש 60, הוספת כניסות לירושלים וחיבורים לכביש 443.

"במשך עשורים לא השכילה מדינת ישראל לתכנן את יהודה ושומרון. העלימו את האזור הזה מכל מפות התכנון של המדינה" ציין גנץ בעדכון שמסר לתושבים והוסיף: "ברוך ה' שינינו את זה. לאחר עבודה קשה ומאומצת שעשינו בשנים האחרונות יש כיום תוכנית אב לתחבורה ליהודה ושומרון כפי שקידמנו עם שרי התחבורה הקודמים, וכשיש תכנית אב, אפשר לקדם תכנון, הרחבה וסלילת כבישים" אומר ראש המועצה.

הוא מבשר על כך שהחל התכנון להרחבת כביש 60 לשני נתיבים ועוד נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון. השדרוג יגיע גם לאזור חיזמה-אדם. בשלב הראשון יורחב אזור הככר והכניסה למחסום, ולאחר מכן יורחב הכביש לשני נתיבים ועוד נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון.

לדברי ראש המועצה בעדכון לתושבי בנימין, הכביש האסטרטגי באזור הוא כביש עתידי שייצא מאזור שער בנימין לעבר עטרות. זהו כביש 45 שתיכנונו כבר נמצא בשלבים מתקדמים.

כיום מפות תכנון הכבישים בבנימין במצב מתקדם מאד, בתקווה שבלי עיכובים לא צפויים, תוך 3 שנים מפת הכבישים תשתנה בצורה משמעותית.

הכביש המחבר בין היישוב אדם לעטרות (שיקוע קלנדיה) נמצא בעבודות מתקדמות ויסתיים תוך פחות משנתיים. בכביש 446 מחשמונאים לצומת שילת המשמש את תושבי מערב בנימין צפויים לצאת לעבודות בזמן הקרוב לאחר שכבר החלו במקום עבודות הכנה ראשוניות.

גנץ עדכן כי הוא פועל לסלילת כביש שיחבר בין יישובי גוש טלמונים לכביש 443. "אנחנו במלחמות מול משרדי הממשלה סביב זה. אנחנו מסבירים שבלי הכביש נתקשה לראות צמיחה באזור. אלפי משפחות רוצות לעבור לכאן. כביש כזה יזניק את מרחב גוש היישובים ואנחנו נתאמץ כדי שהמדינה תקדם אותו". במועצה פועלים בשנים האחרונות לגייס את משרדי הממשלה להשקעות תקציביות בכבישים כדי לצמצם את פערי התשתיות.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: "מאז כניסתי למועצה, עוד בתקופתי כסגן ראש הרשות, עמלתי על תוכנית מפורטת של הרחבת התשתיות בבנימין. אנחנו לא נוותר למרות הקשיים. לא נאפשר להמשיך לקפח את האזור הזה – לב הארץ. אני מאמין ומצפה שבעתיד הקרוב יזכה כל מי שגר ונוסע כאן לראות שדרוג משמעותי וראוי של התשתיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים