שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » מה אמר הרבי זי"ע על הפצת יהדות בביה"ח?
גלריה
בהשתתפות האדמו"ר מצאנז שליט"א: מעמד קביעת מזוזות לבניין מרכז ילודה ופגיה ממוגנים במרכז רפואי צאנז ביה"ח לניאדו שנפתח בימים אלו
מעמד קביעת מזוזות בביה"ח לניאדו

מעמד מיוחד ומרגש, המסכם שנות פעילות עניפה ברחבי עולם, התקיים השבוע במרכז הרפואי צאנז ביה"ח לניאדו: קביעת מזוזה במחלקת חדרי הלידה ובמחלקת הפגיה החדשות, העומדות להיפתח אי"ה לאחר חג הפסח.

האירוע שנערך בצניעות ובמתכונת מצומצמת, התקיים בראשות כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א נשיא המרכז הרפואי, ובהשתתפות רבנים ונכבדים, הנדבנים הנכבדים ובני משפחותיהם, חברי הועד המנהל של המרכז הרפואי, המנכ"ל מר נדב חן ולצידו שדרת הניהול הרפואי והכללי ואנשי צוות המחלקות החדשות.

כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א קבע את המזוזה הראשונה, בפתחה של מחלקת חדרי הלידה המתפרסת על פני 1000 מ"ר ומכילה 12 חדרי לידה חדשים ומפוארים, המאובזרים במיטב הציוד המקצועי והמודרני ומתוכננים בקפידה לצרכי הציבור החרדי, תוך שימת לב ודגש מרביים ומקסימאליים לענייני הלכה וצניעות. לצד מסדרונות מלווים נוחים ומפוארים ולובי מפואר המאפשרים לבני המשפחה לשהות לצד המטופלים, עמדות אחיות ואנשי צוות רפואי, חדרי ספח וציוד.

בהמשך נשא דברים כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א, שבתוך דבריו אמר, "מלבד ענין החסד, הרי שבית החולים מסמל גם את אחדות כלל ישראל על כל גווניו ושבטיו, ובענין האחדות תלוי ועומד הגאולה השלימה, כי הלא כל הצרות שאפפו את כלל ישראל בכל הדורות הוא רק בגין הפירות וההתרחקות, אשר מאז חורבן הבית עדיין לא תוקן פגם זה. ובוודאי שבזכות צוות העובדים המסורים הרי שזוכים אנו לקדש שם שמים, כאשר על ידם נוכחים הכל לראות את הטוב ומעלת היהדות".

"בצעירותי הגיעו אלי מאחד הארגונים להפצת יהדות, אשר רצו לפעול ולהפעיל בתוך בית החולים, בעיני היו הדברים מקובלים כי בוודאי יש מקום בבית חולים חרדי להרבות פעלים לתורה ולמצוות, וכאשר שוחחתי לאחמ"כ עם מרן אאדמו"ר זי"ע – אשר באותה העת התגורר בארה"ב – שחתי לו בין הדברים אודות ארגון זה, ובטוח הייתי כי יאות לכך. אולם מרן אאדמו"ר זי"ע נענה אלי ואמר כי ח"ו אין לפעול באופן ובדרך זה, כי אף שבוודאי בית החולים צריך להפיץ יהדות ולקרב יהודים לאביהם שבשמים, אכן זהו רק בדרך אחד, דהיינו על ידי שיתנו העובדים שירות הגון לכל אחד ואחד, וכל מי שיצא מבית הרפואה יצא בהרגשה שעמדו לימינו לסעדו ולתמכו מתוך נעימות וחביבות, וזה יגרום לקידוש שמו הגדול בעולם, ובזה גופא יקרבו אותם לתורה ויהדות. ואכן המציאות הוכיחה כי עצם האוירה הטובה השוררת בבית החולים והשירות האדיב והמסור של העובדים קירב הרבה מישראל למסורת וליהדות, כי כאן הכירו וראו את מתיקות נועם דרכי התורה".

"מרן אאדמו"ר זי"ע בשיחתו הראשונה לצוות בית החולים – כפי שנהג למסור מידי תקופה – פנה אל הסגל הרפואי ואמר להם כי כל איש ישראל לעתיד לבוא יתן דין וחשבון על כל אנחה ואנחה שגרם והביא לאדם אחר, ומאידך יקבל שכר הרבה על כל אנחה שמנע מאיש מישראל ופעל להיטיב לאחרים".

"אני שומע הרבה מכל הקהילות והעדות על טיב עבודתם של הצוות המסור כאן, בכל מחלקות בית החולים, ובוודאי במחלקות הפגיה והיולדות, שהצוות מסור לכל אחד בכל ליבם ונפשם, וניכר עליהם כי עושים הם עבודתם מתוך אכפתיות ומסירות נפש של ממש. ובוודאי שהקב"ה ישלם להם שכרם משלם, וכאשר מצינו במילדות העבריות שפרה ופועה, הם יוכבד אם משה ומרים אחות משה, שזכו בגין מסירותם לכך אשר 'ויעש להם בתים', וזכו שיצא מיוצאי חלציהם נביאים וקדושים משה ואהרן וכו'".

בסיום המעמד נרשם רגע מרגש במיוחד, כאשר הגיע הר"ר מנשה גולדיס, כשהוא נושא בזרועותיו את הרך הנולד לו במזל"ט. הרב גולדיס הודה מקרב לב לנשיא המרכז הרפואי כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א ולסגל הרפואי והסיעודי מצילי חיי אשתו שאושפזה במחלקת טיפול נמרץ, לאחר שאובחנה כחיובית לקורונה. חייה ניצלו בעז"ה הודות לטיפול המקצועי והמסור שקיבלה מצוות אגף האמהות וצוות טיפול נמרץ. גם הרך הנולד טופל במקצועיות ומסירות על ידי צוות הפגיה ובחסדי ה' הגיעה כל משפחת גולדיס לאירוע המרגש, תוך שהם נושאים שליחות אישית של כ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן שליט"א המבקש להכיר תודה לנשיא המרכז הרפואי כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א ולצוות כולו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים