שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מה היה קורה אם אני הייתי דורש רה"מ"
גפני תוקף
יו"ר יהדות התורה: "הייתה קמה כאן זעקה. היו קוראים לנו 'סחטנים'. אנו הסחטנים ולבנט מותר לדרוש הכול, העיקר שילך נגד ביבי"
תגיות:
משה גפני | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יהדות התורה, בת השבעה מנדטים, ח"כ משה גפני, תוקף בראיון אריה זיסמן ל'יתד נאמן' את האפשרות שיו"ר ימינה, בת השבעה מנדטים, יהיה ראש הממשלה: "מה היה קורה כאן במדינה, בתקשורת ובמערכת הפוליטית, אם יהדות התורה הייתה דורשת ראשות ממשלה עם שבעה מנדטים בלבד. הייתה קמה כאן זעקה. היו קוראים לנו 'סחטנים'. אנו הסחטנים ולבנט מותר לדרוש הכול, העיקר שילך נגד ביבי".

גפני התייחס לכך שח"כ אחמד טיבי התחייב למנוע את הדחתו מראשות וועדת הכספים הזמנית עד הקמת הממשלה: "אני מוכרח לומר שזו תופעה מאד מעניינת ומאד מחמיאה. אנשים כתבו לי שבאמת אין מציאות כזו, בהם ח"כים ממפלגות אחרות נלחמים עבור כאלו שאינם בגוש הטבעי שלהם".

מפלגת ימינה מסרה היום (שישי) בתגובה לדרישת ישראל ביתנו להדיר את החרדים מהממשלה כי "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה. כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה".

במפלגה של איווט והשנאה מסרו בתגובה "ישראל ביתנו לא מחרימה שום מגזר לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה אשר הפכו את מסורת ישראל למוצר על המדף, העומד למכירה לכל המרבה במחיר".

"הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, ברית הזוגיות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות וכו'".

"ישראל ביתנו תמשיך להגן על האינטרסים של הציבור שבשנים האחרונות הפך למיעוט הגדול והמקופח ביותר במדינת ישראל – אלו שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים", לשון הודעת מפלגת השנאה והשיסוי בראשות ליברמן.

ב'ווינט' נחשף אמש כי בדגל התורה יש מי ששוקלים להימנע בהצבעה על ממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד – ובכך לאפשר את הקמתה. בתמורה לכך, תדרוש הסיעה שהאגף הימני בממשלה כזו יתחייב לשמור על הסטטוס-קוו ביחסי דת ומדינה וימנע פגיעה בתקציבי הישיבות וברווחת המגזר החרדי. עם זאת, באגודת ישראל מתנגדים בחריפות למהלך ויפעלו להכשלתו.

על פי הדיווח של קובי נחשוני, בבית מרן שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי ובסביבת יו"ר יהדות התורה משה גפני בוחנים ברצינות את ההימנעות בהצבעה – ואף פועלים בצעדים מעשיים לקדמה. בימים האחרונים מתקיים ערוץ ישיר בעניין בין נציגים מיהדות התורה לבנט, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער וחברת הכנסת איילת שקד.

גפני מכחיש בתוקף כי הוא שוקל את העניין, ובתגובה מסר כי "לא היו דברים מעולם". אחד המעורבים במגעים בין הצדדים הודה כי אכן "יש כאן התלבטות אמיתית", והסביר: "ברור שלא נקבל בממשלה כזו את מה שנתניהו היה נותן, ולכן וזו רק עדיפות שנייה. אבל, צריך לזכור שבנט וסער לא באמת גרועים ממנו. לכן, אם ננעלת סופית הדלת לממשלת ימין בראשות נתניהו והמשחק נפתח מחדש – צריך להחזיק איזשהו ערוץ פתוח מולם".

הגורם עדכן כי "כרגע מנסים לראות אם יש היענות ואם אפשר להגיע להסכם טוב – ואז יוחלט אם הולכים לכיוון הזה". לדבריו, "ההבנה היא שממשלת אחדות שכזו לא תחזיק מעמד זמן רב, ולכן יש חשיבות לשמור על יחסים טובים עם בנט וסער לקראת חזרתם לגוש הימין בעידן שאחרי נתניהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים