שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » מה לנתניהו וידו של זקן חסידי בעלזא?
יום השואה
במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה הפתיע ראש הממשלה כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו את תמונת ידו הממוספרת של ניצול השואה ר' אליעזר אסטרייכר מזקני חסידי בעלזא שנחשף לראשונה כשהתראיין לסדרה 'מלכויות של מטה'
המספרים שקעקעו הנאצים על ידו של ר' אליעזר אסטרייכר | צילום: צילום: מתוך הטוויטר של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפתיע ביום שלישי כשצייץ את תמונת ידו הממוספרת בדם מחנה ההשמדה אושוויץ, של ר' אליעזר אסטרייכר מברוקלין.

אסטרייכר שנמנה על עדת חסידי בעלזא עוד בגליציה לפני השואה והיה מבין הבודדים שנותרו לפליטה כשבליבם חרוטה הדרמה מליל שמחת תורה ת"ש, עת בעיצומן של ההקפות נמלטה פמליית הרבי זצ"ל מהעיירה בעלזא, התפרסם לפני חודשים ספורים עם הקרנת הסדרה 'מלכויות של מטה' ששודרה ב'כאן 11' עם היוצר אורי רוזנווקס. מי שעמד מאחורי הסדרה הוא ר' אייזיק פריד שהקים את 'הידברות'.

באופן חריג נאות הרב אסטרייכר להתראיין לסדרה כשהוא מלווה בבניו, תוך שהוא מתבקש לגולל את קורות חייו ואת נס הצלתו המופלא. במהלך הריאיון נשאל על ידי המראיין אורי רוזנווקס מנין הצליח לשאוב את כוחות האמונה בגיא צלמוות, הרב אסטרייכר בחר להשיב בשתיקה רועמת תוך שהוא מבטל את את השאלה בידו. יש לציין כי לצורך הכנסת הכתבה נאות רוזנווקס לשתף אותנו במעט מאחורי הקלעים של הריאיון הנדיר.

בתמונה אותה בחר ראש הממשלה לצייץ בעיצומו של יום השואה, נראה אסטרייכר כשהוא עומד על שולחנו של האדמו"ר מבעלזא יחד עם קבוצת חסידים באחד האירועים כאשר ידו הימנית אוחזת בכלי נגינה ואילו ידו המומספרת, השמאלית חשופה לעין כל, לאות גבורה וניצחון של דור חדש שקם אל מול שאיפותיו של הצורר הנאצי שביקש להרוג ולאבד את העם היהודי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים