שיתוף
תגובות
משפחה » מה נשתנה הפורים הזה? יצאנו לבדוק
סקר אימהות
איך מתכוננים אצלכן לפורים השנה, יותר או פחות? אצל כל אחת הקורונה השפיעה אחרת או לא השפיעה בכלל • פיבי אמסלם מגלה סודות על הקשר בין משלוחי מנות ופוליטיקה
משלוחי מנות | צילום: פיבי אמסלם

כבר מראש חודש אדר מרגישים את האווירה ברחובות. חנויות תחפושות מלאות עד אפס מקום, רחובות מלאים בבחורים שיצאו להתרים לת"ת, תפריטים לסעודה עוברים מיד ליד וכולם בתכונה רבה.

השנה פורים נראה קצת אחרת. הרחובות יותר שקטים, החנויות פחות מלאות, ויש אנשים כמוני, שייצאו מבידוד רק יום לפני פורים ואני לא זוכה להרגיש שום דבר מההתרגשות המקדימה.

איך זה משפיע על משלוחי המנות שלנו השנה? אנחנו ב'בחזית לאישה', ניסינו להבין את התופעה גם ממעמקי הבידוד.

"אני תמיד אוהבת להשקיע בחשיבה ובאסטטיות, אך עושה משלוחים קטנים ומאוד בפרופורציה", אומרת רעות. אצל חוי מגיעים משלוחי המנות לסכום של עד 50 ₪ למשלוח והקורונה לא שינתה דבר.

אצל פרידה, משלוחי המנות הם כמעט בכמות מסחרית. היא מספרת שמאוד אוהבת לתת מכל הלב ולכן זה מתחלק: ל- 25 השכנים היא שולחת מארז יפה של מוצרים קנויים ופתק יפות, להורים היא מביאה מתנה ומוצרים שימושיים שהיא יודעת שישרתו אותה, לבני משפחה היא מכינה בסיס כמו לשכנים עם תוספות בהתאם לכל משפחה וגם את המורים היא לא שוכחת ושולחת בקבוק יין טוב, שוקולד, קפה ומכתב הערכה. גם אצלה הקורונה לא שינתה סדרי בראשית. "מבחינתי זו הזדמנות לכבד ולהוקיר את היקרים והחשובים לי", היא אומרת.

יש נשים כמו דסי וכמו יהודית, שהשנה אין להן כוח ואין להן מצב רוח ואפשר בהחלט להבין אותן. לכן הן מתכוונות להכין שתי מנות לשם המצווה וזהו. חוי, בדומה להן, תשלח רק למי שהיא עושה איתם את סעודת המצווה.

אתי פחות מסתכלת על תקציב אבל כן בודקת מי קרוב אליה ומי לא ושולחת מאפים ביתיים מושקעים ביותר. גם בת אל כמוה, מכינה מארז ביתי מכל הלב ולא מחשבת חישובים.

אצל יוספי, הקורונה חידדה כמה חשוב להעריך את מי שחשוב לנו וביניהם את אנשי ההוראה והחינוך.

ענת משקיעה כל שנה וגם השנה היה לה רעיון ואז היא נתקלה בשלט שנתלה בבניין בו ביקשו לא להביא מוצרים תוצרת בית אלא רק סגורים מהמכולת. היא עדיין לא יודעת מה לעשות אך בהחלט מורידה הילוך.

איילה, שאיבדה השנה קרוב משפחה כתוצאה מהקורונה, תשלח כמה חטיפים, בלי עיצוב, כי מי יכול לחשוב על השקעה בדברים כאלו כשהלב עצוב?

דבר המומחית: פיבי אמסלם עושה סדר בעיצוב משלוחי המנות

"יש שתי סיבות מרכזיות בגנן אנשים הזמינו השנה פחות משלוחי מנות מעוצבים", מסבירה ל'בחזית לאישה', המעצבת, פיבי אמסלם מבני ברק. "הסיבה הראשונה היא הצטמצמות אצל אנשים שפוטרו, יצאו לחל"ת או הרוויחו פחות כסף השנה והסיבה השניה היא שאנשים למדו לעשות בעצמם הרבה יותר דברים. השנה יש להם זמן לרוץ, לחפש, להתקשקש ולמצוא מה שהם רוצים, זו סיבה טובה להעביר את הזמן או לתת לילדים תעסוקה וכך מצאו את עצמם יוזמים יותר משלוחי מנות ביתיים".

ועדיין יש את אלו שאינם מוותרים על משלוח מעוצב יוקרתי?

"ברור. בגדול, אלו שכן מזמינים משלוחים מעוצבים הם אנשים שמלכתחילה משקיעים. בין אם מדובר במשלוח מנות לחתנים וכלות, או למחותנים, פחות ראינו השנה משלוחים למלמדים או למורות אך כן ראינו רבנים בישיבות, כוללים והאמת גם פוליטיקאים".

פוליטיקאים?

"בואי נאמר בעדינות, שמדובר בחג שרוצים להוקיר בו תודה או להראות הערכה, לא נזכיר שאנחנו ערב בחירות אבל כן, יצא לי להכין לא מעט משלוחים מעוצבים לאנשים מהפוליטיקה או לדמויות רבניות משפיעות".

טווח המחירים נע בין מינימום 100 שקלים ועד 600 ₪ למשלוחים סטנדרטיים. 

מה הכי הולך במשלוחים?

"השנה כוסות יין מיוחדות, כוסות עם הקדשה של שם פרטי, ראינו השנה גם הרבה מאוד יינות מובחרים. בשיחה שהיתה לי בנושא עם יינן של אחד היקבים, הוא סיפר לי על עליית הצריכה של היין ומדובר בעשרות אחוזים, משמעותית. מסתבר שבשנה הזאת עם ישראל למד להבחין שיש לנו מבחר עצום של יינות, שתו יותר, התנסו יותר, נהנו יותר אז מזמינים יותר".

פורים שמח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים