שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » מה עושים בלי חברה?
פינת עבודה
'אחרי פסח' הגיע, רובינו חזרנו ליציאות החפוזות בבוקר לעבודה, אבל לא כולן. יש נשים העובדות מהבית, ואחרי הקורונה הן אפילו רבות יותר.איך מסתדרים בלי חברה?
תגיות: ,
חתימת הסכמי עבודה | צילום: יחצ הרבלייף

אחד הטקסים הכי זכורים לי ממקום העבודה השני בהיסטוריה התעסוקתית שלי, הוא טקס פתיחת הבוקר שנחגג שם: מעבירים את הכרטיס, פותחים את הדלת, וצועקים בקול גדול "בוקרררר!". אחר כך ניגשים למטבח, פותחים את המקרר ושואלים, בצעקה קצת יותר קטנה "מה, עוד לא הגיע חלב?" ואז ניגשים לכסא, מתיישבים ומתחילים לעבוד.

היינו 22 בנות באגף, לא כולן שתו קפה (אני למשל, ועוד שתיים-שלוש מוזרות), וגם היו כמה קשישות שהתעקשו על 'בוקר טובבבב' מלא. אבל פחות או יותר הייתי עדה לטקס הזה כמה מאות פעמים בחודש. אז הוא היה נראה לי טיפשי בדיוק כמו שהוא נשמע כשקוראים אותו.

היום? אני מתגעגעת אליו.

הטקס הזה היה מין קוד חברתי סודי שהיה שייך רק לנו. קצת מגוחך, הרבה מטופש, אבל הוא העיד על שייכות, קשר וחיבור.

בתור עצמאית, אין לי טקסים קבועים, הרבה פעמים אין לי למי לצעוק 'בוקררררר!' כדי שייראה שהגעתי, ובטח לא מישהו להתלונן אצלו בתלונה קבועה, בלי שהוא יאמר 'נו, עוד לא קלטת שהחלב מגיע לכאן לא לפני 10 בבוקר? זה מכון גמילה כאן, לא רוצים שתשתי קפה'.

אומרים שלעצמאיות חסרה החברה. אני חושבת שזה הרבה יותר מזה, בסך הכל הן יכולות להרים טלפון פה ושם לעצמאית אחרת, לקפוץ ללוות משהו מהשכנה שבחופשת לידה, והן גם נפגשות עם לקוחות. חברה חסרה להן ממש קצת, בעיקר חסרה להן שייכות.

אז מה עושים? אם גם את עצמאית או עובדת מהבית, וגם לך זה מפריע, זה לא חייב להיות ככה. אפשר לפתור את זה. הנה כמה כיוונים:

  • הצטרפי לאיזו קבוצת נטוורקינג שיש לך בסביבה, אפילו אם את חושבת שלא תגענה לך משם עסקאות. עסקאות תגענה אם יהיה לך מצב רוח טוב. ומצב רוח טוב יהיה לך כשתהיי בסביבה תומכת.
  • קבעי לך זמן לצאת ולפגוש חברות, ואם את עצמאית – אז העדיפי חברות שהן עצמאיות גם הן. למה? כי עצמאיות יכולות ויודעות להיות גמישות עם השעות (וגם עם החיים באופן כללי, ככה לדעתי), ויהיה לך איתך גם יותר נושאי שיחה משותפים. תקבלי הרבה הזדהות, הכלה ותמיכה.
  • הצטרפי לקבוצת מייל/ צ'אט/ ווטסאפ של עצמאיות נוספות. בדקי מראש מה המטרות והאווירה בקבוצה, קבוצה של פרסומות לא תועיל לך בכלום, אבל קבוצה שיש בה מקום להעלות דילמות ולשתף בסיפורים קטנים, תיתן לך המון.
  • אם את עובדת על מחשב נייד, צאי לפעמים לבוד בחוץ. מול הים או בשמורת טבע. תנשמי עמוק אוויר אחר, תתאווררי ותאווררי גם את הבית מהנוכחות שלך. זה חשוב. לא לשכוח להטעין את המחשב במקסימום לפני שאת יוצאת כדי לא להיתקע בלי בטריה.
  • ואם כל זה לא מספיק, אז יכול מאוד להיות שכדאי לך לשקול לעבור בחלל עבודה משותף. נכון, עולה כסף, אבל עשוי להיות מקום נהדר לצמיחת שיתופי פעולה עסקיים ולהחזיר את עצמו בגדול.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים